شهنازی: فدراسیون اسکواش باید به دنبال کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ باشد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: فدراسیون اسکواش برای کسب سهمیه المپیک باید برنامه ریزی کند و در غیر این صورت کارش برای ماندن در لیست مجمع کمیته سخت خواهد شد.

شهنازی: فدراسیون اسکواش باید به دنبال کسب سهمیه برای المپیک 2024 باشدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد حضور اسکواش در المپیک و فعالیت‌هایی که این فدراسیون باید برای حضور در این مسابقات انجام دهد گفت: بیشتر برنامه‌های فدراسیون اسکواش روی موضوع‌های استعداد یابی و توسعه زیر ساخت‌ها و امکانات متمرکز است که می‌توان گفت  این کار لازم است، اما با توجه اینکه اسکواش احتمالا از سال ۲۰۲۴ وارد المپیک خواهد شد فدراسیون باید برای کسب سهمیه این مسابقات از الان به دنبال هدف گذاری و برنامه ریزی باشد. اگر فدراسیون اسکواش برای این موضوع برنامه‌ای نداشته باشد و نتیجه‌ای به دست نیاورد برای اینکه بتواند در لیست اعضای مجمع کمیته ملی المپیک باقی بماند کارش سخت خواهد شد.

چند رشته رزمی منتظر حضور در لیست مجمع کمیته ملی المپیک هستند

او در مورد رشته‌های ورزشی که در نوبت ایستاده اند تا در لیست مجمع کمیته ملی المپیک قرار گیرند گفت: ما رشته‌های ورزشی داریم که مدال آور هستند و پتانسیل حضور در لیست مجمع کمیته ملی المپیک را دارند، به خصوص در بخش‌های رزمی. در ورزش‌های رزمی رشته‌هایی وجود دارد که بین عموم مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است و هزینه هایشان نیز به مراتب کمتر از اسکواش است و فشار‌هایی روی کمیته ملی المپیک وجود دارد تا این رشته‌ها وارد مجمع کمیته ملی المپیک شوند.

نظم و هماهنگی یکی از شاخصه‌های فدراسیون اسکواش است

شهنازی در مورد فدراسیون اسکواش ادامه داد: ما ۲ نوع فدراسیون داریم، یکسری از این فدراسیون‌ها عضو مجمع ما هستند، اما المپیکی نیستند و فقط در بازی‌های آسیایی حضور دارند و باقی در لیست ما حضور دارند و در المپیک نیز هستند. اعضای مجمع فدراسیون اسکواش باید به رئیس فدراسیون و تیم کاری شان چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان کمک کنند. نظم و هماهنگی یکی از شاخصه‌های فدراسیون اسکواش است. من از همین الان به فدراسیون و هیئت‌های استانی این هشدار را می‌دهم به فکر این باشند که بتوانند برای المپیک جوانان و بزرگسالان کسب سهمیه کنند و به عنوان یکی از اعضای مجمع کمیته ملی المپیک بتواند در این مسابقات حضور داشته باشد.

سال ۹۸ یکی از سخت‌ترین سال‌های مجموعه ورزش کشور خواهد بود

او گفت: سال ۹۸ یکی از سخت‌ترین سال‌های مجموعه کشور از نظر بودجه و امکانات خواهد بود. ما به عنوان کمیته المپیک به همراه وزارت ورزش در تلاش هستیم تا مشکلی برای فدراسیون‌ها به وجود نیاید، اما بدانید که این خطر بعضی از رشته‌های ما را تهدید می‌کند. چند فدراسیون وجود دارند که شدیدا روی ما فشار می‌آورند.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: لیگ اسکواش خرداد ۹۸ به پایان می‌رسد/ اسکواش کیش از کم کاری مسئولانش ضربه خورد

مسابقات "نشنال کلوز" اسکواش به میزبانی ساری برگزار خواهد شد

نشست روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش برگزار شد/ تاج به دیدار داورزنی رفت


انتهای پیام/

صحبت‌های شهنازی در مورد فدراسیون اسکواش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار