در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛

واکنش شهردار تهران به ترک خوردن برج میلاد، تخلفات بانک شهر و حذف طرح ترافیک خبرنگاران

حناچی شهردار تهران درباره ترک‌های مجموعه برج میلاد توضیحاتی داد.

واکنش شهردار تهران به ترک خوردن برج میلادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم واگذاری ۲ باغ به شهرداری تهران و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این باغ‌ها بر اساس توافقات صورت گرفته بین شهرداری و بنیاد مستضعفان واگذار شدند و آن‌ها را به فضای عمومی تبدیل خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود:شورای شهر و شهرداری تهران در دوره جدید بر اساس نظرات رهبر انقلاب، سیاست حفظ زمین‌های کشاورزی و باغات را در پیش گرفته است.

وی با بیان اینکه ما دیگر سیاستی تحت عنوان برج باغ نخواهیم داشت، گفت: این لایحه در شورای شهر مطرح است و به زودی در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی به تصویب خواهد رسید و راهکار‌های دیگری را برای حفظ باغات پیش بینی کرده ایم.

حناچی در خصوص وضعیت باغ برره اظهار کرد: معمولاً لکه‌های بزرگی که در شهر وجود دارد شهرداری نسبت به آن‌ها توافق می‌کند و من هنوز فرصت نکرده ام که با جزئیات وارد این موضوع شوم، ولی با همین نگاه موضوع باغ برره را هم دنبال می‌کنیم.

وی در خصوص تعداد باغ‌هایی که در اختیار سازمان‌های دولتی است و قرار است شهرداری آن‌ها را تملک کند، بیان کرد: آمار دقیق آن وجود دارد، ولی در حال حاضر حضور ذهن ندارم که بیان کنم؛ اما آن چه مهم است وجود آمادگی برای مذاکره از سوی طرفین است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره ترک‌هایی در برج میلاد گفت: سازه برج میلاد و سازه مرکز همایش‌ها ۲ سازه جداگانه هستند و اساساً سازه برج به این موضوع ارتباطی ندارد.

حناچی با بیان اینکه در کنار مرکز همایش‌ها یک گود خطرناک وجود دارد، تصریح کرد: این گود تثبیت شده است، ولی ما باید برای تثبیت بیشتر حتماً در این مکان یک سازه بنا کنیم تا از خطر دور شود.

وی تصریح کرد: به یکی از سرمایه گذاران که طرف قرارداد شهرداری بوده این موضوع ابلاغ شده است و بزودی طرح آن برای مراجع تصویبی هم خواهد آمد تا گام‌های بعدی برداشته شود.

شهردار تهران تصریح کرد: ترک‌های مجموعه برج میلاد قطعاً پایش می‌شود و همواره همکاران ما در بخش فنی آن‌ها را مانیتورینگ می‌کنند و خطر خاصی وجود ندارد.

حناچی در خصوص ادامه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری گفت: شماره گذاری این خودرو‌ها در تهران ممنوع است و جهت گیری عمومی هم این است که موتورکاربراتوری در تهران وارد نشود، ولی آن بحثی که برای واردات موتورسیکلت در دولت مطرح شده بود به شرط اسکات کردن ۷ موتورسیکلت کاربراتوری بود که این محدودیت تعداد به خاطر وضعیت اقتصادی برداشته شده و این به معنای نمره کردن موتور‌های کاربراتوری در تهران نیست.

شهردار تهران در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران نیز اظهار کرد: سه شنبه‌های بدون خودرو دارای یک پیام است که به ما می‌گوید از خودروی شخصی استفاده نکنیم و بیشتر از مسیر‌های پیاده و عمومی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است چنین عزمی داشته باشیم همه باید این کار را انجام دهیم، ادامه داد: البته شما ناامید نشوید و ما حتماً آن قولی را که داده بودیم پیگیری می‌کنیم، اما از آنجایی که طرح ترافیک به معنای استفاده از خودرو‌های شخصی است لذا اصحاب رسانه باید بیشتر سردمدار این مسئله باشند و کم استفاده کردن از خودروی شخصی توسط رسانه‌ها منتقل شود.

حناچی با بیان اینکه در بعضی از خطوط حمل و نقل عمومی مشکل داریم، تصریح کرد: در برخی از آن‌ها من شرمنده مردم هستم، زیرا که ۳ هزار اتوبوس کم داریم و اگر این تعداد اتوبوس را تأمین کنیم با ازدحام روبرو نخواهیم شد.

شهردار تهران اضافه کرد: در جلسه‌ای که با معاون رئیس جمهور و شهرداران کلانشهر‌ها داشتیم ۲ موضوع مهم مطرح شد که یکی بحث اتوبوس بود و انشاالله با همکاری دولت این نقیصه را جبران خواهیم کرد.

وی در خصوص دیدار‌های روز گذشته خود با یک هیئت ترکیه‌ای گفت: ما مرتباً با سرمایه گذاران مختلف دیدار داریم و پروژه‌هایی را که برای سرمایه گذاری امکان پذیر بود به آن‌ها معرفی کردیم تا بازدید کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در گزارش ۱۰۰ روزه به صورت اجمالی نسبت به آن چه تحویل گرفته ایم گزارشی ارائه دهیم.

حناچی در خصوص افزایش سرانه حمل و نقل گفت: ما در حال حاضر ۲ میلیون نفر را در مترو سرویس می‌دهیم و طبق هدف مشترکی که با شورای شهر داریم می‌خواهیم این تعداد سفر را به ۷ میلیون برسانیم و معنایش این است که همه خطوط مترو تکمیل شود و  فاصله قطار‌ها را به ۲ دقیقه کاهش دهیم.

وی  ادامه داد: این‌ها موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و باید تلاش کنیم که به واسطه آلودگی و ترافیک از دو حوزه اصلی خودروی شخصی و موتورسیکلت بکاهیم.

حناچی در خصوص تخلفات بانک شهر اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و در گزارش ۱۰۰ روزه که به زودی ارائه می شود، خواهم گفت که چه چیزی را تحویل گرفتیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ به زودی نشست خبری شهردار تهران در یکی از بنا‌های تاریخی شهر تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ترک‌های مجموعه برج میلاد قطعاً پایش می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار