مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تخصیص سهم آبی کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه‌های مارون، زهره و بشار

طمدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم آبی استان از رودخانه مارون، زهره و بشار تخصیص یافته و سهم استان از منابع آب زیرزمینی محفوظ است.

تخصیص سهم آبی کهگیلویه و بویراحمد از رودخانه‌های مارون، زهره و بشاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، علی داودی‌مهر ظهر امروز در نشست بررسی مصوبات سفر معاون وزیر کشور به استان اظهار کرد: از ابتدای سال آبی که از مهر ماه شروع شده تاکنون ۵۰۷ میلیمتر بارندگی در این منطقه داشتیم در حالیکه ایستگاه‌های باران سنجی آمار بارندگی در ۱۲ ماهه سال گذشته را ۲۱۰ میلیمتر نشان دادند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارندگی‌های سال آبی جدید در سد کوثر باعث بالا آمدن تراز آب این سد به میزان ۲۲ متر شده است، گفت: بارندگی چند روز اخیر در این منطقه، ۶۸ میلیمتر بوده و باعث بالا آمدن تراز آب سد کوثر به میزان یک و نیم متر شد که حدود ۲۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد، ذخیره شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای مهر ماه سالجاری تاکنون ۴۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور (فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه وبویراحمد)، پنج و نیم میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۲۳ میلیون متر مکعب برای سایر مصارف (زیست محیطی) و یک و نیم میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.

این مسوول با بیان اینکه با هدف تامین آب شرب ۲ و نیم میلیون نفر از مردم ایران، تامین آب کشاورزی ۵۷۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر و خیرآباد و همچنین صنعت استان سد کوثر احداث شده، گفت: حق آب صنعت، شرب و کشاورزی استان را از سه سد مارون، زهره و بشار گرفتیم.

داودی‌مهر با بیان اینکه برای تخصیص آب صنعت و کشاورزی باید اسنادی که وزارت نیرو بپذیرد ارائه شود، گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب سهم آبی استان از این سه رودخانه است.

وی اضافه کرد: سهم تخصیص یافته از آب‌های جاری است و سهم استان از منابع آب زیرزمینی محفوظ است.

انتهای پیام/غ

تامین آب استان از رودخانه های مارون،زهره و بشار

برچسب ها: صنعت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مگه سد کوثر و بشار مال مانیس؟حالا ذوق داره ی مقداریشو بهمون دادن؟ما عملا مستعمره ی شیراز و ی سری شهرای دیگه ایم...