رونمایی از ۳ فیلم در کنگره بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم/برگزاری کنگره بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم ۲ اسفندماه در قم

حجت الاسلام شیرازی گفت:سه فیلم برای کنگره ساخته شده که دو فیلم «شاگرد اول» و«از عشق به بعد» در کنگره رونمایی خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت الاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شدگفت: کنگره بین المللی شهدای روحانی مدافع حرم در روز پنجشنبه دوم اسفند و در سالن جامعه الزهرا شهر قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنرانان کنگره از نمایندگان کشور‌های مختلف خواهند بود،عنوان کرد: آیت‌الله حسین نوری همدانی سخنران ویژه مراسم است.

حجت‌الاسلام شیرازی با بیان اینکه برای این کنگره ۲۴ مستند برای هریک از شهدای ایرانی تهیه شده است،بیان کرد: این مستند‌ها از امشب ساعت ۲۳ و از فردا ساعت ۷:۳۰ و ۱۵ در شبکه افق پخش خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۱۶۱ شهید روحانی مدافع حرم در سوریه و عراق داشتیم که ۲۵ شهید از ایران هستند،اضافه کرد: ۲۴ مستند درباره شهدای روحانی مدافع حرم تولید شده که از امروز از شبکه افق بخش می‌شود، همچنین کلیپ‌هایی در این خصوص تولید شده که از شبکه یک و سه سیما پخش می‌شود و سه فیلم هم در این خصوص تولید شده که دوتای آن در این گنکره رونمایی می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: از ۱۶۱ شهید روحانی، ۲۵ شهید ایرانی، ۹۶ شهید روحانی عراقی، ۲۴ شهید روحانی سوریه‌ای، ۷ شهید روحانی افغانستانی و ۹ شهید روحانی پاکستانی تا امروز در سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری این کنگره سه کلیپ از رسانه ملی پخش خواهد شد،تصریح کرد: سخنان منتشر نشده رهبر انقلاب اسلامی درباره شهدای حرم در کنگره روز پنجشنبه رونمایی می‌شود. این کلیپ‌ها از شبکه یک و سه سیما پخش خواهند شد.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در فراخوان کنگره ۵۵ مقاله دریافت شد که ۱۷ مقاله برگزیده شدند؛ مقالات منتخب در یک جلد کتاب چاپ شده است که در روز کنگره رونمایی خواهد شد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ادامه داد: سه فیلم برای کنگره ساخته شده که دو فیلم «شاگرد اول» و «از عشق به بعد» در کنگره رونمایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه یک جلد کتاب مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم که توسط موسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گردآوری شده، در روز کنگره رونمایی خواهد شد،ابراز کرد: سه نمایشگاه «عکس شهدای روحانی» که با سیاه‌قلم تهیه شده، «عکس شهدا و دست‌نوشته‌های آنان» و «عکس حضور روحانیت در دفاع از حرم» در حاشیه کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم ویژه غبارروبی از حرم حضرت معصومه (س) چهارشنبه شب در قم با حضور خانواده شهدای مدافع حرم روحانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام شیرازی ادامه داد: قالیچه‌هایی با عکس شهدای روحانی مدافع حرم نیز تدارک دیده شده که این قالیچه‌ها در روز برگزاری کنگره به خانواده‌های شهدا اهدا خواهند شد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه تعداد زیادی از روحانیون شهید در سوریه و عراق، دارای مدارک تحصیلات عالی بودند و برخی از آن‌ها در حد استادی دروس خارج حوزه علمیه قم نیز بودند. از سوی حوزه علمیه قم، مدارک افتخاری ویژه‌ای به این شهدای ممتاز اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام شیرازی اشاره کرد: ترجمه ۳۵ کتاب دفاع‌مقدس به زبان‌های پشتو، روسی، عربی، انگلیسی، آذری، اردو، فرانسوی و هندی در حاشیه برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم رونمایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه روحانیون اعزام شده به سوریه و عراق، هم کار تبلیغی می‌کردند و هم در عرصه جهاد و مبارزه حاضر بودند،ابراز کرد: اتفاقا بعضی از این روحانیون حضور پررنگی در عرصه مبارزه داشتند. اگر این روحانیون در برخی از مناطق نبودند یا آن منطقه توسط جبهه مقاومت آزاد نمی‌شد یا اینکه به سرعت سقوط می‌کرد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه کشورمان بیش از ۳۰ جانباز روحانی در سوریه و عراق دارد،گفت: تبیین نقش روحانیت در جنگ با تروریست‌ها در سوریه و عراق، هدف اصلی برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم است و ما می‌خواهیم بگوییم که روحانیت در میدان مبارزه از دیگران جلوتر است.

انتهای پیام/ح

کنگره شهدای روحانی مدافع حرم، دوم اسفند برگزار می‌شود

برچسب ها: سخن بزرگان ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار