درودگر: بازی‌های استقلال و پرسپولیس را خارج از تهران برگزار می‌کنیم/ قرارداد‌های تجاری فوتبال در اختیار سازمان لیگ است

مدیر بازاریابی سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: اگر مشکل تبلیغات محیطی حل نشود بازی‌های استقلال و پرسپولیس را خارج از تهران برگزار می‌کنیم.

صادق درودگر در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای تبلیغات محیطی در ورزشگاه آزادی از سوی شرکت توسعه و تجهیز و مسئولان ورزشگاه آزادی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر با پدیده ای به نام دخالت مسئولان ورزشگاه محل برگزاری بازی ها در تبیلغات محیطی مواجه شده ایم که این امر مغایر با قوانین داخلی و بین المللی است. قانون CLEAN STADIUM که در قوانین فیفا برای مسابقات جهانی و  یوفا برای مسابقات اروپایی است، از سوی AFC در سال ۲۰۱۸ به ما ابلاغ و در ورزشگاه آزادی و سایر ورزشگاه ها اجرا شد.

تمام قراردادهای تجاری مربوط به رقابت های لیگ برتر در اختیار سازمان لیگ است

او ادامه داد: ۴۸ ساعت قبل و ۲۴ ساعت بعد از برگزاری هر بازی باید ورزشگاه‌ها خالی از هرگونه تبلیغات در اختیار میزبان برگزاری بازی قرار بگیرد. در بند ۱-۱ ماده ۴ آئین نامه لیگ حرفه‌ای که به تصویب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال رسیده است و در ۱۷ سال اخیر اجرا می‌شود قید شده است که تمام قرارداد‌های تجاری مربوط به لیگ برتر باید منحصرا در اختیار سازمان لیگ باشد، اما متاسفانه برخی دوستان به دلیل بی اطلاعی از قوانین برای خودشان در ورزشگاه آزادی تبلیغات انجام می‌دهند. امیدواریم با توجه به حسن نیتی که در دوستان می‌بینیم این موضوع حل شده و دیگر تکرار نشود.

درودگر: بازی‌های استقلال و پرسپولیس را خارج از تهران برگزار می‌کنیم/ قرارداد‌های تجاری فوتبال در اختیار سازمان لیگ است

نادیده گرفتن مسئولان برگزاری فوتبال ایران و اخلال ایجاد کردن در کار آنها به زیان ورزش کشور است

درودگر افزود: به باشگاه پرسپولیس و استقلال نامه زده و از آنها درخواست کرده ایم بار دیگر ورزشگاه های دوم خود را به سازمان لیگ معرفی کنند تا در صورت تداوم یافتن تبلیغات خارج از نظارت سازمان لیگ، بازی های این تیم ها به جای ورزشگاه آزادی در ورزشگاه دیگری برگزار شود. به هر حال فوتبال کشورمان نباید سلیقه ای اداره شود چراکه فوتبال قوانین خاص خودش را دارد و باید به قوانین بین المللی احترام بگذاریم. نادیده گرفتن مسئولان برگزاری فوتبال ایران و اخلال ایجاد کردن در کار آنها به زیان ورزش کشور است. اطمینان دارم مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و محمدرضا داورزنی به این موضوع ورود می کنند تا مشکل ایجاد شده حل شود. در صورت حل نشدن این موضوع باید منتظر تبعات بین المللی هم باشیم. همانگونه که ما اجرای قوانین بین المللی را پیگیری می کنیم باید این بحث هم از سوی افرادی که پیگیر مسائل قانونی هستند حل شود.

با مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حل شدن مشکل اجرای تبلیغات محیطی از سوی شرکت توسعه و تجهیز و ورزشگاه آزادی مذاکره کرده ایم

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ اعتراضی به مسئولان ورزشگاه آزادی انجام داده اند یا خیر، بیان کرد: این موضوع را به خود باشگاه پرسپولیس اعلام کرده ایم چرا که باشگاه، ورزشگاه آزادی را اجاره کرده است و به صورت مستقیم نباید با ورزشگاه آزادی صحبت کنیم. با مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکره کرده ایم تا بحث تبلیغات محیطی از سوی شرکت توسعه و تجهیز و ورزشگاه آزادی حل شود. البته مذاکراتی با وزارت ورزش و داورزنی داشته ایم که دوستان قول حل مشکل را داده اند. روز گذشته هم درباره این موضوع با مسئولان وزارت وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز جلسه ای تشکیل دادیم.

درودگر: بازی‌های استقلال و پرسپولیس را خارج از تهران برگزار می‌کنیم/ قرارداد‌های تجاری فوتبال در اختیار سازمان لیگ است

بازی های استقلال و پرسپولیس را خارج از استان تهران برگزار می کنیم

درودگر درباره تداوم این روند اظهار داشت: اگر این روند در ورزشگاه آزادی تداوم یابد بازی های استقلال و پرسپولیس باید در ورزشگاه دیگری برگزار شود و اگر در ورزشگاه دوم این تیم ها هم چنین بحثی وجود داشته باشد بازی های استقلال و پرسپولیس را با نظر شورای تامین استان های دیگر کشورمان بازی های این ۲ تیم خارج از تهران برگزار می شود. هرج  و مرج ایجاد کردن با مسئولیت دوستان منافات دارد و اگر آنها بخواهند چنین روندی را ادامه بدهند در سایر ورزشگاه ها هم اتفاق مشابهی رخ می دهد و در کشور هرج و مرج ایجاد می شود. به عنوان یک مسئول باید مشکل ایجاد شده را حل کنم. همه باید به قانون تمکین کنیم و هیچکس بالاتر از قانون نیست. دوستان باید بدانند ورزش قداست و احترام خودش را دارد و همه باشگاه ها و هیئت ها تابع قانون هستند.

باشگاه پرسپولیس برای 30 بازی نباید به ورزشگاه آزادی هزینه اجاره را پرداخت کند

او درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس می‌تواند از مسئولان ورزشگاه آزادی طلب خسارت کند، گفت: به نظر من باشگاه پرسپولیس با توجه به تبلیغاتی که در ۲ بازی اخیر این تیم انجام شده است نباید برای اجاره ورزشگاه آزادی پول بدهد. رقم قرارداد ما با شرکت مجری تبلیغات محیطی ۸۵ میلیارد برای یک سال است و مهم‌ترین بازی هایمان در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. سالانه ۳۰ بازی در این ورزشگاه داریم و اگر درآمد تبلیغات محیطی را بر ۳ تقسیم کنیم یعنی سالانه حدود ۳۰ میلیارد تبلیغات مربوط به ورزشگاه آزادی می‌شود. تبلیغات محیطی در ۱۰ بازی پرسپولیس به ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد و برای این ۲ بازی پرسپولیس حدود ۲ میلیارد تومان ضرر کرده است و اگر یک بازی دیگر چنین موضوعی صورت بگیرد ضرر پرسپولیس به ۳ میلیارد می‌رسد و باید ۳۰ بازی خود را به صورت رایگان در ورزشگاه آزادی برگزار کند. به باشگاه‌های دیگر هم ظلم می‌شود جراکه تبلیغات محیطی آن‌ها از بین رفته است.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ افزود: ورزشگاه آزادی مهم‌ترین ورزشگاه ما است. بازی‌هایی که در سایر ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود هم اهمیت دارد، اما از آنجاییکه بازی‌های ورزشگاه آزادی پخش سراسری دارد وضعیت آن استادیوم‌ها با آزادی متفاوت است. برآورد ما از کف درآمدزایی برای تبلیغات محیطی ۸۵ میلیارد تومان است. این رقمی که من درباره میزان خسارت پرسپولیس گفتم تقریبی است، اما دست کم این تیم دیگر نباید برای برگزاری ۲۰ تا ۳۰ بازی اش در ورزشگاه آزادی هزینه بدهد.

درودگر: بازی‌های استقلال و پرسپولیس را خارج از تهران برگزار می‌کنیم/ قرارداد‌های تجاری فوتبال در اختیار سازمان لیگ است

وزارت ورزش و جوانان باید این موضوع را حل کند

درودگر درباره اختلاف به وجود آمده بین شرکت توسعه و تجهیز با سازمان لیگ گفت: ورزشگاه آزادی زیرمجموعه شرکت توسعه و تجهیز است و امروز هم یکی از جوان های این شرکت مطالبش را علیه من مطرح کرده بود. به همین دلیل شرکت توسعه کاملا درماجرای تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی قرار دارد و از این موضوع حمایت می کند. به همین دلیل باید از از طریق وزرات ورزش و جوانان مشکلمان را با شرکت توسعه حل کنیم.

بیانیه صادر کردن با رفتار جوانمردانه ورزشی منافات دارد

مدیر بازاریابی سازمان لیگ درباره صادر شدن بیانیه از سوی باشگاه ها بیان کرد: به صورت کلی این رفتار باشگاه ها را نمی پسندم و برخی از آنها پیش از برگزاری بازی های مهمشان می خواهند با بیانیه صادر کردن داوری را تحت تاثیر قرار دهند. این موضوع با رفتار جوانمردانه ورزشی منافات دارد و به اعتقاد من کمیته اخلاق باید به موضوع ورود کند. این کار تاثیرگذاشتن روی روند داوری ها است و نتیجه را از روند جوانمردانه خارج می کند. فوتبال باید در شرایط جوانمردانه برگزار شود و بیانیه صادر کردن به نوعی تداخل برای تغییر نتیجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار