ستاره فوتبال افغانستان چگونه پدیده اروپا شد؟

«نادیا ندیم» فوتبالیست افغانستانی در دوران فوتبالی خود با ماجرا‌های عجیبی روبرو شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه فرانسوی، یکی از بازیکنان موثر دانمارک در مسابقات یورو ۲۰۱۷ "نادیا ندیم" افغانستانی تبار بود.

او سال ۱۹۸۸ در شهر هرات افغانستان به دنیا آمد. پس از اینکه گروه تروریستی طالبان پدرش را در سال ۲۰۰۰ اعدام کرد، او به همراه دیگر اعضای خانواده اش به دانمارک گریخت و در این کشور توانست استعداد‌های خود را در رشته فوتبال شکوفا کند و به موفقیت بزرگی دست پیدا کند. تا جایی که او به یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتبال دانمارک تبدیل شده است.

ندیم خود را دختر محکمی تصور می‌کند که از سختی‌های زندگی جان سالم به در برده است. استعداد نادیا در کمتر دختری دیده می‌شود. باشگاه‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی پس از درخشش او در مسابقات یورو زنان در سال ۲۰۱۷ چندین پیشنهاد اغوا کننده برای جذب او به ارائه دادند.

در نهایت نادیا به تیم‌ منچسترسیتی انگلیس و بعد از آن پاری سن ژرمن پیوست. او همچنان در جمع پاریسی‌ها توپ می‌زند و از شرایط ایده آل خود احساس رضایت دارد.

این ستاره ۲۴ ساله افغانستانی فکر می‌کند طالبان باعث شد تا او از کشورش فرار کند. اما نادیا هرگز از رویاهایش دست نکشید، و امروز از چهره‌های سرشناس فوتبال افغانستان محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید:

گزارشگر تلویزیون افغانستان: هیچ موضوعی نمی‌تواند میان روابط ایران و افغانستان اختلافی بیاندازد

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه با حضور بانوان برگزار می شود


 انتهای یپام/

ستاره افغانستانی دنیای فوتبال کیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.