افتتاح فاز اول یک مجموعه اقامتی در شهرستان میبد/ دولت از فعالان صنایع دستی حمایت می‌کند

با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور فاز اول یک مجموعه اقامتی در شهرستان میبد افتتاح شد.

فاز اول یک مجموعه اقامتی در شهرستان میبد افتتاح شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی رضا نقوی زاده، شهردار میبد گفت: با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورومسئولان استانی  فاز اول یک مجموعه اقامتی در شهرستان میبد افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۴۰۰۰ مترمربع دارای ۷۵ سوئیت اقامتی، رستوران و سالن اجلاس است، که می‌تواند زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار را فراهم کند.

 نقوی زاده گفت: این مجتمع شامل استخر، سونا، جکوزی، مرکز تجاری، شهربازی، آتلیه عکاسی سالن‌های زیبایی زنانه و مردانه، رستوران سنگی زیرزمین، سینما روباز ۴۰۰۰ نفره، نمایشگاه گل و گیاه، فضای ورزشی، فست و فود و تریا، رستوران گردان، بام سبز، رستوران ۷ ملل، هلی پورت با چشم‌اندازی زیبا و دارای بالاترین استاندارد‌های جهانی است.

شهردار میبد گفت: مواد و مصالح به کار گرفته برای ساخت این هتل جزو بهترین متریال روز دنیا و از به روز‌ترین استاندارد‌های جهان استفاده شده است.

سقف کشسان به کار رفته در سقف این مجموعه از نوع ترنسپرنت است.

حمایت دولت از فعالان صنایع دستی

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت علاوه بر حمایت از صادرات صنایع دستی از فعالان و خالقان آثار دستی نیز حمایت می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۱۹۰ میلیون دلار از آثار هنر‌های دستی به کشور‌های مختلف خارج صادر شد و طبق برنامه ریزی‌ها این مبلغ تا پایان سال جاری به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

وی  ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون برای ایجاد و احیای هزار و ۵۰۰ خانه بوم گردی در روستا‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی پرداخت شد.

مونسان با بیان اینکه این سازمان از احیا آثار تاریخی حمایت می‌کند، تصریح کرد: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون متقاضیان دریافت ۶ هزار میلیارد تومان وام برای اجرای پروژه‌های بخش گردشگری به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون سرمایه گذاران ۲ هزار میلیارد تومان آن را دریافت کردند.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه روند احیا پروژه‌های گردشگری در کشور با شتاب خوبی در دست اجراست، ادامه داد: افرادی که برای جذب گردشگر در حوزه گردشگری روستا‌ها سرمایه گذاری کنند تسهیلات اشتغال به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مونسان با اشاره به اینکه ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است، خاطرنشان کرد: شاخصه نمونه این مناطق به خاطر جاذبه‌های گردشگری است که علاوه بر جذب گردشگران داخلی و خارجی اشتغال و درآمدزایی برای منطقه داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون مرمت و بازسازی بخش بیرونی خانه تاریخی آقازاده ابرکوه با ۷۰ درصد پیشرفت و دهکده گردشگری قلعه تاریخی تیجرد هم در دست احیاست، امیدوارم به زودی ابرکوه به یکی از شهر‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه سرمایه گذاران برای مرمت قلعه تاریخی تیجرد فعالیت خوبی دارند، گفت: این مجموعه با رویکرد گردشگری کشاورزی از موضوعات جذاب این صنعت است.

مونسان افزود: هم اکنون در بسیاری از کشور‌ها از جمله ایران گردشگری کشاورزی طرفداران زیادی دارد که مجموعه یادشده روند خوبی را در این ارتباط طی می‌کند.

مونسان همچنین با حضور مسئولان از لوح‌های ثبت بافت تاریخی ۱۶۲ هکتاری شهر ابرکوه که با شماره ۳۱۵۲۶ و آیین زنجیر زنی اثر ناملموس ابرکوه که با شماره ۱۱۱۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است رونمایی کرد.

رونمایی از لوح ثبت یزد به عنوان شهر میراث جهانی، بازدید از مجتمع گردشگری قلعه وزیر، پروژه قنات هتل کوشک اردکان، نارین قلعه و موزه زیلوی میبد، حضور در مراسم جشن زیلو و رونمایی از المان زیلو از برنامه‌های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان یزد است.

از مجموع ۱۴ شهر گردشگری سه مورد شامل ابرکوه، تفت و میبد در استان یزد قرار دارد.

ابرکوه ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که تاکنون ۱۳۶ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شد.

مرکزشهرستان ۵۳ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.