جهانگیری:

بخش خصوصی میدان دار حل مشکلات کشور شود/ باید پشتیبان بخش خصوصی قانونمند و سالم باشیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: میدان داری بخش خصوصی یکی از مهم ترین راهکار های حل مشکلات کشور است.

بخش خصوصی میدان دار حل مشکلات کشور شود به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت علاء الدین میر محمد صادقی با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی اظهار کرد: کشور با چالش های متعددی روبروست و آثار این چالش ها اقتصادی است.

وی افزود: عملکرد اقتصادی کشور طوری نیست که با رضایت از آن یاد شود و اقتصاد کشور نیازمند اقدامات جدی تر در زمینه ساختار ها و عملکرد هاست.


بیشتر بخوانید: اتاق‌های بازرگانی، اتاق فکر اقتصاد کشور هستند


جهانگیری بخش خصوصی را بخش پر توان فکری کشور اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی قادر است برای برون رفت از وضع اقتصادی کشور راهکار های متعددی را ارائه دهد. میدان داری بخش خصوصی یکی از مهم ترین راهکار های حل مشکلات کشور است.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی نمی‌تواند نسبت به اخلاق بی تفاوت باشد گفت: ما اگر بتوانیم مسئولیت اجتماعی را به گونه‌ای عملیاتی کنیم که مردم در مشکلاتشان احساس تنهایی نکنند شاهد پیوند قوی‌تر اجتماعی خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور به بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری نیز با کسب و توزیع ثروت مخالفتی ندارند و به تشویق افراد در این زمینه تاکید دارند.

وی با اشاره به وجود ابهاماتی در خصوص سقف ثروت بیان کرد: برخی بر این باورند که با افزایش ثروت دیگر توانایی زندگی در این کشور را ندارند این در حالی است که به کشور خود عرق دارند.

جهانگیری به سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: این اصل برای از بین بردن ابهامات در خصوص سقف ثروت است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: عده‌ای از افراد در کشور حسود هستند و به دنبال این هستند تا فردی را که ثروت زیادی دارد به زمین بزنند، اما ما باید پشتیبان بخش خصوصی قانونمند و سالم باشیم.

جهانگیری در پایان تصریح کرد: من با بخش خصوصی سر و سری ندارم، اما همیشه از این بخش دفاع می کنم، اتاق بازرگانی پشتوانه‌ای قوی برای بخش خصوصی است و می‌تواند به معرفی الگو‌های موفق بپردازد.

انتهای پیام/

اتاق بازرگانی پشتوانه‌ای قوی برای بخش خصوصی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر عباسعلی امیدی اشرفی
۱۶:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
متشکرم از لطف شما
آخرین اخبار