حسینی پاسخ داد؛

چرا معاون رئیس جمهور از ۹ نماینده مجلس شکایت کرد؟

نماینده مردم تفرش از شکایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از ۹ نماینده مجلس شورای اسلامی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.

شکایت معاون رئیس جمهرو از ۹ نماینده مجلسبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسینی نماینده مردم تفرش در حاشیه نوبت عصر صحن علنی امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) با حضور در جمع خبرنگاران درباره شکایت نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از ۹ نماینده مجلس، گفت: چندی پیش تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به عدم تعیین تکلیف ۱۶ هزار میلیارد تومان و ۱ میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از درآمد‌های نفتی، این موضوع را تذکر دادند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵ که در چهارم بهمن ماه سال ۹۶ توسط عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس قرائت و در آن درباره واریز مبالغی از فروش گاز به حساب خزانه و سهم فروش صادرات گاز به حساب صندوق توسعه ملی مطالبی بیان شد.

حسینی تأکید کرد: حال یک سال از قرائت گزارش تفریغ بودجه می‌گذرد، اما هنوز نمایندگان در جریان این موضوع قرار نگرفته‌اند، لذا ما در این نامه از رئیس جمهور خواسته‌ایم تا درباره رقم‌های بازگشت نشده به حساب خزانه، بررسی‌های لازم را انجام دهند، زیرا مسئولیت این کار با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

نماینده مردم تفرش با اشاره به شکایت نوبخت از ۹ نفر از نمایندگان، بیان کرد: دلیل نوبخت این است که عدم واریز این مبلغ ربطی به وی ندارد و این مسئولیت متوجه دستگاه‌های اجرایی کشور است در صورتی که یک کارگروه به دبیری رئیس سازمان برنامه و بودجه مراحل تسویه حساب بین شرکت نفت و دولت را انجام می‌دهد، بر این اساس نوبخت مسئول عدم واریز این مبلغ است، ولی رئیس سازمان برنامه و بودجه خود را از این مسئولیت مبرا می‌داند.

وی افزود: نوبخت اکنون نامه‌ای را با محتوای شکواییه به رئیس جمهور ارائه کرده و نامه‌ای دیگر هم با همین متن به لاریجانی رئیس مجلس نوشته است تا موضوع در هیئت نظارت بر نمایندگان بررسی شود.

اما محمدجواد جمالی سخنگوی هیئت نظارت اعلام کرد: هنوز نامه‌ای مبنی‌بر شکایت از نمایندگان به دست این هیئت نرسیده است.

شایان ذکر است اسامی ۹ نفر از نمایندگان به این شرح است: محمد حسینی نماینده تفرش، محمود صادقی نماینده تهران، حجت‌الاسلام سالک نماینده اصفهان، علیرضا بیگی نماینده تبریز، حجت‌الاسلام سلیمی نماینده محلات، محمد دهقان نماینده طرقبه و کناران، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، اسدالله عباسی و فرهنگی نماینده تبریز.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
شهریاری نماینده محترم زاهدان همیشه دنبال حق مردم هست دمت گرم
-
جاهد
۱۱:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
جادارد از پیگیریهای 9نماینده ذکر شده تشکر کرد که به وظیفه خود عمل می کنند نمایندگان دیگر نیز اینقدر مماشات نکنند واز حقوق ملت دفاع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
امان از دست نو بخت
آخرین اخبار