در دومین مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی مطرح شد؛

دشمن به خوبی می‌داند که از نظر امنیتی نمی‌تواند به ما ضربه بزند

دومین مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان تهران به میزبانی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برگزار شد.

دومین مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان تهرانبه گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین مجمع دبیران امر به معروف و نهی ازمنکر دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان تهران که صبح امروز دوشنبه ۲۹بهمن ماه ۹۷ با حضور روسا و دبیران شورا‌های احیا امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل استان تهران برگزارشد.

فرنوش نوبخت نایب رئیس هیت مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر خاش-زاهدان که عامران اصلی امر به معروف و نهی از منکر هستند گفت: امیدوارم در پنجمین دهه انقلاب بیش از گذشته ادامه دهنده راه شهدا و همه ما عامر به امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در حال حاضر با ۱۱۵ ایستگاه و ۲۰۰کیلومتر خط فعالیت می‌کندT افزود: تا پایان سال آینده تعداد ایستگاه‌های مترو به ۱۶۰ و طول خطوط به ۲۶۰ کیلومتر خواهد رسید.

نوبخت تصریح کرد: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ابتدا بهره برداری مترو با اجرای طرح واگن ویژه بانوان در راستای امر به معروف و نهی از منکر قدم برداشته است و این کار برای اولین بار در کشور‌های مسلمان در تهران اجرا شد و در حال حاضر در خیلی از کشور‌های مسلمان و غیر مسلمان اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: مترو در ابتدای بهره برداری توسط متخصصین فرانسوی طراحی شده بود و فاقد نمازخانه بود، اما هم اکنون نمازخانه جز اصلی ایستگاه‌ها است و در ۴۸ ایستگاه اقدام به برپایی نماز جماعت در ایستگاه‌های مترو کرده ایم.

وی همچنین از حضور روحانیون در ایستگاه‌های منتخب مترو در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و راهنمایی و آموزش آموزه‌های دینی به شهروندان و مسافران مترو اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان سال با افتتاح خط ۶متروی تهران از دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) تعداد مسافران مترو از یک میلیون۸۰۰ هزار مسافر به دو میلیون مسافر در روز می‌رسد که یک پنجم جمعیت تهران است.

نوبخت تصریح کرد: متروی تهران شلوغ‌ترین مترو کشور است در این شهر زیر زمینی ارائه راهنمایی و هدایت کردن خیلی مهم و تاثیر گذار است سعی می‌کنیم نظم و صداقت خود را به نوعی منعکس کنیم تا اعتماد و رضایتمندی بیشتر شهروندان ومسافرانی را که به آن‌ها خدمت می‌کنیم را کسب کنیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه همچنین از برگزاری ماهانه جلسات شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکرشرکت بهره برداری مترو خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم تا سیاست‌های کلی و راهبردی ستاد را پیاده سازی کنیم و مجری خوبی برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

همچنین بوربور قائم مقام و جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر به تدابیر و سیاست‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: برگزاری این جلسات مسئولیت ما را بیشتر می‌کند ما باید برای هزینه‌هایی که برای این مراسم‌ها صرف می‌شود جواب گو باشیم چرا که این‌ها از بیت المال تامین می‌شود.

در ادامه جلسه سردارسرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص برنامه‌هایی که دشمن در سال آینده برای کشور دارد، گفت: باید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی بخشی از این برنامه‌ها است و به وضوح وقتی در مترو و مسیر رفت آمد با مردم روبرو می‌شوم و صحبت‌ها و گلایه‌ها را می‌شنویم به خوبی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دشمن حتی به فکر حمله کردن هم نیست و به خوبی می‌داند که از نظر امنیتی و دفاعی نمی‌تواند به ما ضربه بزند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه کلید واژه‌های نارضایتی و نفوذ دو کلید واژه‌ای هستند که خیلی ظریف نظام مار را گرفتار می‌کند، افزود: باید در سیستم امر به معروف و نهی از منکر کار کنیم تا نارضایتی از طرف هرکس که ایجاد می‌شود به چشم یک آدم نفوذی دید شود که به ضربه زدن به کشور است و با آن برخورد کنیم و برای سال آینده باید آماده باشیم.

انتهای پیام/

دومین مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان تهران برگزار شد

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار