جعفری دولت آبادی مطرح کرد؛

بررسی نقش سوئدی‌ها در دیجی‌کالا و شیپور توسط دادستانی و پلیس فتا/ ۴ هزار شاکی در پرونده طلای شادی/ گوشت هست، اما توزیع مشکل دارد


دادستان تهران درباره ارز بیت کوین، فعالیت سایت‌هایی مانند دیجی کالا و شیپور و پرونده بابک زنجانی توضیحاتی داد.


بررسی نقش سوئدی‌ها در دیجی کالا و شیپور توسط دادستانی و پلیس فتا/ ۴ هزار شاکی در پرونده طلای شادیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفتگوی امروز خود با رادیو تهران در رابطه با ارز بیت کوین اظهار کرد: ما در این رابطه نگرانی داریم و تلگرام هم می‌خواست به این سمت برود.

وی افزود:، چون این ارز‌ها قابل شناسایی در داخل کشور نیست، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند و هنوز پرونده‌ای در این خصوص در دادسرا تشکیل نشده است.

دادستان تهران در رابطه با اغتشاشات در زندان قرچک گفت: عده‌ای از زندانیان این زندان را تحریک کرده بودند که شامل عفو نمی‌شوند، در صورتی که تازه بخش نامه عفو صادر شده بود.

وی گفت: تا امروز ۳۱۰۰ زندانی در تهران مشمول آزادی شدند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: تا امروز ۲۲۰۰ نفر از زندانیان استان تهران با عفو از زندان آزاد شدند و ۹۰۰ نفر نیز تخفیف مجازات گرفتند که بخشی از آن‌ها خانم‌ها بودند.

دادستان تهران گفت: در این بخشنامه در رابطه با زندانیان زن تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و در حال حاضر زندان زنان وضعیت عادی دارد.

بابک زنجانی در صورت پرداخت بدهی‌اش، عفو می‌شود

جعفری دولت آبادی درباره پرونده بابک زنجانی گفت: در حکم بابک زنجانی آمده که اگر بدهی خود را پرداخت کند، مشمول عفو می‌شود. در ابتدا که پرونده بابک زنجانی تشکیل شد، برای باز پس دادن اموال دولتی بود.

وی گفت: بابک زنجانی باید بدهی خود را را پرداخت کند و ماه گذشته با دستگاه مختلف در این رابطه جلسه داشتیم و قرار شد فرصت مجدد داده شود.

دادستان تهران تصریح کرد: امروز نجات جان زنجانی در دستان خودش است تا بدهی خود را به دولت پرداخت کند و در این صورت مشمول عفو می‌شود.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات پرونده‌های مشایی، بقایی و جوانفکر/ تنها مانع در پرونده زنجانی بازگشت وجوهات است/ بانک سرمایه نمایش واقعی فساد است


جعفری دولت آبادی در رابطه با فعالیت سایت‌هایی مانند دیجی کالا و شیپور توسط سرمایه گذاران سوئدی گفت: اخباری در این خصوص شنیده ایم، اما هنوز گزارش تکمیلی به دست ما نرسیده است و منتظر هستیم که پلیس فتا در این بخش به ما گزارش دهد.

وی افزود: مخالف فعالیت کسب و کار در فضای مجازی نیستیم.

دادستان تهران گفت: آنچه که دادستانی با آن مخالفت دارد، ورود استارت آپ‌ها به فعالیت‌هایی است که می‌تواند مجرمانه تلقی شود مانند اموالی که فروخته می‌شود که این اموال مالکان واقعی ندارند.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: مدیران سایت‌ها باید توجه داشته باشند که اگر اجازه می‌دهند مالی یا آگهی به فروش برسد، باید حتماً پاسخگو باشند.

وجود ۴ هزار شاکی در پرونده فروشگاه طلای شادی

وی درباره پرونده فروشگاه طلای شادی گفت: پرونده فروشگاه طلای شادی پرونده سنگینی است.

دادستان تهران تصریح کرد: فروشگاه طلای شادی سال‌های سال کار کرده و این اواخر دچار مشکل شده و ۴ هزار شاکی دارد.

جعفری دولت آبادی گفت: این فروشگاه ابتدا در کار فروش طلا بود و به مرور که اقبال مردم را دید به کار‌های مضاربه‌ای وارد شد و سود پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید: رسیدگی به پرونده ۲۰ شرکت پیش‌فروش خودرو/ ثبت شرکت‌های صوری زمینه‌ساز وقوع فساد است


وی افزود: به مردم توصیه می‌کنیم در کار‌های سرمایه‌گذاری و اعتباری پولشان را در اختیار مراکزی قرار دهند که مجوز داشته باشند.

دادستان تهران گفت: مدیر این فروشگاه در تاریخ ۹۷/۰۶/۲۲ متواری می‌شود که دستگیر شده و در دادسرای ناحیه ۴ به اتهام دریافت وجوه کلان برایش پرونده تشکیل شده است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: در این پرونده حدود ۱۰۰ میلیارد از اموال کشف شده، اما تعداد شکات زیاد است.

وی با بیان اینکه اموالی شناسایی شده است، اما این اموال کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد، افزود: تاکنون ۳۸۰۰ نفر در رابطه با این پرونده شکایت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود تعداد شاکیان به ۴ هزار نفر هم برسد.

دادستان تهران گفت: ۲۰ ملک و مقداری وجوه نقد توقیف کردیم که ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد، اما بدهی آن‌ها ۲۵۰ میلیارد تومان است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: تا زمانی که دادگاه تشکیل نشود، نمی‌توانیم پولی به مردم پرداخت کنیم؛ به همین دلیل به قاضی پرونده تأکید کردیم هر چه سریع‌تر به پرونده رسیدگی کند.

وی افزود: این پرونده هم مانند پرونده ثامن الحجج است، شاکی زیاد دارد و اموال شناسایی شده کم است.

دادستان تهران تصریح کرد: ما به دادگاه تأکید کردیم که پرونده طلای شادی تا پایان سال بررسی شود.

جعفری دولت آبادی گفت: در حال حاضر پرونده در دست کارشناسی است، زیرا این پرونده ۴ هزار شاکی دارد و اگر دادگاه بخواهد حکم دهد، باید به رد مال حکم دهد تا میزان آن مشخص شود.

گوشت به میزان نیاز به کشور وارد می‌شود

وی درباره کشف ۲۰۰ تن گوشت احتکار شده که با ارز دولتی وارد کشور شده بود، گفت: ما به تیم‌های بازرسی تأکید کردیم هر جا که گوشت احتکار شده کشف شد، در همان محل بین مردم توزیع شود، چرا که فاسد می‌شود.

دادستان تهران تصریح کرد: برخی مسائل از دست قوه قضاییه خارج است؛ به عنوان مثال گفته می‌شود که گوشت‌ها به کشور وارد شده و در گمرک است.

جعفری دولت آبادی گفت: گزارش این موضوع به دست ما رسیده که لازم است دولت حرکتی جهادی کند.

وی افزود: بیشتر گره‌ها به دست دولت باز می‌شود.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: بنده در خصوص توقف توزیع گوشت‌های یخی از وزیر جهاد کشاورزی سوال کردم که می‌گوید قصد دارند گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی را به دست مصرف کننده واقعی برسانند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از رسیدگی به پرونده نگین‌خودرو و احتکار گوشت/ ایران‌خودرو منعی برای پیش‌فروش ندارد


دادستان تهران گفت: اگر اینگونه باشد، مانعی ندارد و امیدواریم که زودتر این کار انجام شود و نظارت ما بر روی توزیع است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: گوشت به میزان نیاز به کشور وارد می‌شود؛ اما توزیع مشکل دارد.

وضعیت اقتصادی باعث افزایش سرقت شده است

وی درباره راه‌اندازی دادسرای ویژه سرقت در شرق تهران گفت: به خاطر اینکه دسترسی مردم در مناطق تسریع و رسیدگی‌ها تخصصی شود، این دادسرا را تشکیل دادیم.

دادستان تهران تصریح کرد: با پلیس هم در این رابطه مذاکره کردیم که با استقبال آن‌ها رو به رو شد.

جعفری دولت آبادی گفت: برای کاهش سرقت بخشی از کار برعهده قوه قضاییه و بخشی هم بر عهده دیگر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که سرقت قابل پیشگیری است، افزود: اگر بانک‌ها و خیابان‌ها مجهز به دوربین باشند و خودرو‌ها ایمن شوند، سرقت کم می‌شود.

دادستان تهران با بیان اینکه در همه جای دنیا هم روی بحث پیشگیری تأکید دارند، تصریح کرد: ما هم تلاش داریم در رابطه با سرقت به دنبال پیشگیری باشیم.

جعفری دولت آبادی گفت: باید قبول کنیم که وضعیت اقتصادی باعث افزایش سرقت شده است.

وی درباره مقابله و برخورد دادستانی با آگهی‌های فروش فلزیاب و افزایش سرقت از منازل گفت: دادسرا در همه مسائل ورود پیدا نمی‌کند و این موضوع بیشتر بر عهده پلیس است.

دادستان تهران با بیان اینکه مردم نباید پول نقد در منازل نگهداری کنند، تصریح کرد: اخیرا از یک منزل مسکونی در شمال تهران ۲۵ میلیارد تومان به سرقت رفته که پلیس بلافاصله سارق را دستگیر کرد.


بیشتر بخوانید: ضرورت تعیین تکلیف سریع پرونده‌های سرقت/ مردم از نگهداری وجوه نقد، دلار، سکه و طلا در منزل خودداری کنند


جعفری دولت آبادی با بیان اینکه بانک‌ها برای چه تأسیس شده‌اند؟، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اموال، سکه و طلای خود را به بانک‌ها بسپارند؛ زیرا شناسایی این اموال بعد از سرقت مشکل است.

دادستان تهران درباره پرونده شاندیز تصریح کرد: این پرونده در حوزه قضایی مشهد مطرح است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اعدام شن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
آقایون چرا احتکار کنندگان را مجازات سنگین و حتی اعدام نمیکنید؟ 200 تن گوشت احتکار میشه با ارز دولتی!!! انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده . دام زنده به کشورهای خلیچ قاچاق میشه یعنی چه؟ به داد مردم برسید.
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
باتوجه به سکوت طولانی مدت دولت نسبت به قاچاق بی رویه دام زنده و گوسفندان از ایران به مقصد کشورهای عربی توسط دلال های منطقه چرا دادستان کل کشور در این قضیه ورود نمیکند و از طریق مراجع قضایی و با در دست داشتن حکم قانونی ناجا بتواند از این خروج غذای سالم ملت جلوگیری کند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
بی مدیریتی +تحریم +عدم نظارت=فقر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خواهشن یکی از مسئولین ۴ تا بره بخره اونا رو پروار کنه و بفروشه تا هم از دردسرهای نگه داریش اگاه بشه و هم بدونه دامدار از هر بره چقدر سود میکنه تا همه کاسه کوسه های گرانی گوشت رو سر دامدار نشکنه.با این گرانیه خوراک دام نگه داریه دام سود چندانی نداره.دقت کنید هیچکس در حال حاضر جرات اوردن سرمایه به بخش دام رو نداره چون جاهای دیگه مثل خرید فروش طلا و ارز و دلالی و...سودش خیلی بیشتر و ریسکش کمتره
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام علیکم دل خوش بودیم مرغ میخوریم الان یه مرغ درمیادبه عبارتی 40تومن اینم ازماگرفتیددرعوض گاووگوسفندارومیبرنندواسه اعراب اطرافمون گرونی فساداختلاس کلاه برداری وامهای بی ضامن وووووووووووومیخام بدونم کدوم مسولین تازه بچه دارشده بچه من چون گوشت ومرغ وماهی میوه وسبزی ووووو گرونه وازعهده خریدم خارجه داریم به طفل 4ماهه شیرگاوچای نبات وسیب زمینی اب پزمیدیم ادم دردشوبه کی بگه کجابگه اقایان مسول شماهمچین شرایطی داریدگناه من اینه بابام کارگربودمن به خطرفقرترک تحصیل کردم بچه مایع دارنبودم گناه من اینه توخانواده فقیربه دنیااومدخدایابه فریادمابرس که جزتوفریادرسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
دیجی کالا رسما با محصولات تقلبی که فروشنده ها میفروشن و گرانفروشی سر مردم کلاه میگذارد و دو ساله به اسم قرعه کشی یلدا فروش میکنه ولی قرعه کشی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
چرا قوه قضاییه ایران حکم دستگیری وبازداشت سران جنایتکارسعودی را صادرنمیکند؟ چرا از بابت اقدامات جنایتکارانه سعودی ها که امنیت ملی و جان فرزندان این ملت را در بارها وبارها،حوادثی نظیر واقعه زاهدان،هدف قرارمیدهند سکوت میکنید، چرا اقدامی برای صدور حکم دستگیری وبازداشت این جانی ،اگرچه غیرممکن باشد انجام نمیدهید، مگر جنایتکاران وجانیان درهرلباس وملیتی که باشند،باهم فرقی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
مگر تو بتونی تو این اشفته بازار کاری کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
بنده خدا هر ایرانی نگاه کن چقدر کلید داره. با خریدن انواع قفلها و دوربین و دزد گیر و تجهیزات ضدر سرقت و نرده حفاظ کشیدن کار درست نمیشود در کشور نگاه کنید چقدر هزینه برای قفل و حفاظ صرف میشود. باید یک فکر اساسی تر کرد. اگر دست چنتاشون را قطع کنید هزینه ها برای مردم و کشور کمتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اینجا مگه عربستان که به خاطر یه سرقت کوچک قطع ید صورت بگیر تفکرام ارزوست
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۵:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
چرا به مسئله خودرو وارد نمیشوند؟
ایران خودرو وسایپا تا چه زمانی زمان و مال مردم را به غارت میبرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
تو رو خدا مدیر عامل سایپا و ایران خودرو رو اعدام کنید عامل اصلی فساد اینا هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
نه، مشکل از سیسات های اقتصادی کلان تو چند دهه اخیره، اینکه دولت ها قیمت بنزین و دلار رو ثابت و پایین نگه میداشتند بدون توجه به تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
همش حرف، همش وعدهای پوچ و بی فایده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
25 میلیارد تومان .................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
ملت همیشه در صف باعث این وضعیت شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خیلی از مردم از پروتئنی های جایگزین استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
الان بیشتر مردم گوشت مرغ میخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
ما خیلی وقته نتونستیم گوشت بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
چرا وقتی گوشت هست توزیع نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
پس چرا گوشت اینقدر گرون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار