صالح اسکندری مطرح کرد؛

لبیک جامعه نخبگانی به گام دوم انقلاب/ تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه آزاد

رئیس مرکز نشر علمی و چاپ و رسانه دانشگاه آزاد گفت: تجهیز کتابخانه‌های دانشگاه آزاد به دست دانشگاه‌ها و دانشجویان انجام می‌شود.

لبیک جامعه نخبگانی به گام دوم انقلاب/ تجهیز کتابخانه های دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صالح اسکندری رئیس مرکز نشر علمی و چاپ و رسانه دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی از ۴۰ اثر فاخر مطالعات انقلاب اسلامی که امروز در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار کرد: دانشکاه آزاد و پژوهشکده فرهنگ در چهل سال پس از انقلاب همزمان با حماسه میلیونی که مردم در ۲۲ بهمن امسال خلق کردند، پویش نخبگی در حوزه و دانشگاه شروع شدند.

وی ادامه داد: اگرچه این پویش نخبگی از ماه‌های پیش وجود داشته است، اما خوشبختانه با پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب اسلامی همراه شد و این مراسم لبیک جامعه نخبگانی به این پیام تاریخی معظم له است که کشور را در آستانه تمدن سازی و جامعه پردازی همراه می‌کند.

رئیس مرکز نشر علمی و چاپ و رسانه دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه از ۴۰ ستاره در حوزه ادب، فرهنگ، تاریخ و نظایر آن انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود، گفت: امروز این رویداد نشان می‌دهد، در معماری تمدن نوین انقلاب، دانشگاه آزاد می‌تواند بازوی پرتوان علمی برای رهبر معظم انقلاب باشد.

اسکندری ادامه داد: امروز همچنین از ماهنامه‌ای در حوزه تاریخ سیاسی معاصر و اندیشه معاصر رونمایی می‌شود، یکی از وزین‌ترین جریده ها در حوزه اندیشه سیاسی همین ماهنامه است علاوه بر آن تالیف کتابی درباره مدافعان حرم را آغاز می‌کنیم و کتاب ۱۰ جلدی در خصوص مواجهه کشور با بحران‌های مختلف را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد بیش از ۴۰ انتشارات دارد که تاکنون بیش از هفت هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

رئیس مرکز نشر علمی و چاپ و رسانه دانشگاه آزاد به تجهیز کتابخانه‌های مراکز دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: این کار به دست دانشگاه‌ها و دانشجویان انجام می‌شود و کتاب‌ها در قالب بسته‌هایی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

برگزاری اولین جشنواره کتاب انقلاب اسلامی

در ادامه اشرفی رئیس مرکز فرهنگی و دانشجویی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد خود مولود انقلاب اسلامی است، گفت: مرکز فرهنگی و دانشجویی امام خمینی در ذیل معاونت فرهنگی و دانشجویی با ۲ هدف آموزشی و پژوهشی بنا شده است.

وی ادامه داد: این مرکز در بعد آموزشی در حوزه دروس معارف و اندیشه اسلامی و در بعد پژوهشی تاسیس پژوهشکده مطالعات انقلاب اسلامی، انعقاد قرارداد‌های پژوهشی، تاسیس گروه‌های پژوهشی و برگزاری دوره‌های تخصصی، برگزار نشست تخصصی در حوزه انقلاب، حمایت از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی از عمده‌ترین فعالیت‌های پژوهشی مرکز است.

رئیس مرکز فرهنگی و دانشجویی امام خمینی (ره) گفت: امسال اولین جشنواره کتاب انقلاب در برنامه‌ها قرار گرفت و بناست این جشنواره هر ساله انجام شود، برنامه جشنواره از شهریور امسال شروع شد و قرار بر این شد آثار به دبیرخانه رسید و از ۱۰۱۵ اثر، ۹۲۰ پایان نامه و ۹۵ کتاب از ۳۶ واحد دانشگاهی واصل شد و حتی این واحد‌ها هم تمام آثار خود را ارسال نکردند و این یعنی ظرفیت دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش گسترده است.

اشرفی بیان کرد: اثار در پنج گروه تقسیم بندی شوند و گروه‌های داوری بعد از تشکیل و بررسی آثار، ۳ اثر برگزیده انتخاب شد؛ امیدواریم این جشنواره برای اعضای هیئت علنی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار