نخستین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهر‌ها با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی ۶ اسفند ماه برگزار می‌شود.

همسویی کلانشهر‌های کشور با برنامه اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شهر تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدر الدین علی پور مدیرکل محیط زیست با اشاره به برگزاری نخستین همایش مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف منابع در کلانشهر‌ها در تاریخ ۶ اسفند ماه سال جاری، گفت: این نشست به منظور همسو کردن سایر کلانشهر‌ها و ارگان‌های شهرداری با برنامه اصلاح الگوی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود.

وی افزود: امروزه در کلانشهر تهران، موارد مرتبط با شهرسازی مانند زیباشناسی، کاربری زمین، حمل و نقل و امثال آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ولی متاسفانه تنها موردی که همیشه در بحث ایجاد شهر و توسعه آن مغفول مانده توجه به مسئله انرژی و مصرف بهینه آن در کلانشهر‌ها است.

علی پور خاطر نشان کرد: کاهش منابع سوخت‌های فسیلی و استفاده از روش‌های قدیمی و غیرنوین تولید انرژی منجر به انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و آلودگی هوا در کلانشهر‌ها علی الخصوص تهران گردید که این امر لزوم اتخاذ سیاست‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را نمایان می‌سازد.

وی  گفت: با توجه به اسناد فرادست در این حوزه شامل مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های دولتی، عمومی و غیردولتی از انرژی‌های تجدیدپذیر و مصوبه‌های شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر الزام شهرداری تهران به اجرای برنامه اصلاح الگوی مصرف و توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران، این اداره کل به عنوان متولی امر انرژی در شهرداری تهران با همکاری دیگر نهاد‌ها و مناطق ۲۲ گانه پروژه‌های اجرایی بسیار گسترده‌ای در شهر تهران انجام داده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار کرد: احداث ۷ بوستان و ۱۹ ساختمان انرژی در شهر تهران با تولید ۳۴۷ مگاوات ساعت برق در سال و کاهش انتشار ۲۶۴ تن گاز گلخانه‌ای از جمله اقداماتی است که در راستای مصوبه‌های فوق در شهر تهران انجام شده و روند توسعه آن همچنان ادامه دارد.

علی پور در ادامه گفت: با توجه به اهمیت مباحث انرژی و فراگیر بودن مصوبه هیئت وزیران در کلیه نهاد‌های دولتی و نیمه دولتی، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در نظر دارد جهت تبادل تجارب با دیگر نهادها، سازمان‌ها و کلانشهر‌های کشور، نخستین نشست علمی تخصصی استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی در مدیریت شهری کلانشهر‌ها با محوریت انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی را برگزار کند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار بررسی چالش‌های فراروی مدیریت انرژی در ساختمان‌ها و اماکن عمومی، ارائه دستاورد‌های اخیر شهرداری تهران در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، شناسایی و بهره گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود شهر و تحقق اهداف اسناد فرادستی و قوانین حوزه محیط زیست را از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف منابع در کلانشهر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این نشست به منظور ایجاد یک فضای رقابتی مطمئن جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهری برگزار می‌شود، گفت: در پایان از برترین واحد‌ها در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه سازی مصرف انرژی تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

نخستین همایش مدیریت انرژی و اصلاح الگوی مصرف منابع در کلانشهر‌ها اسفندماه برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار