کلیات طرح ایجاد زیر ساخت گردشگری باغ شاهزاده ماهان تصویب شد

کلیات طرح ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده روز گذشته در جلسه شورای راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ ایرانی ۱۳۹۷ به تصویب رسید.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کلیات طرح ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باغ شاهزاده روز گذشته در جلسه شورای راهبردی پایگاه میراث جهانی باغ ایرانی ۱۳۹۷ به تصویب رسید.

مدیر کل دفتر امور پایگاه‌های جهانی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، بر اهمیت باغ شاهزاه ماهان و ضرورت اجرای زیر ساخت‌ها و ساماندهی طرح‌های گردشگری تاکید کرد.

به گفته فرهاد عزیزی در این جلسه طرح اجرایی برخی امکانات مورد نیاز گردشگران از جمله منبع آب زیر زمینی و تأسیسات وابسته به آن و ... مورد تایید اعضا قرار گرفت و مقرر شد طرح ساماندهی ویژه باغ، با در نظر گرفتن ورودی مجموعه، سالن معرفی، نور پردازی و مبلمان محیطی، آماده و به منظور بررسی به شورای راهبردی ارائه شود.

وی افزود: کلیه پایگاه‌های میراث جهانی باغ ایرانی موظفند طرح‌های ساماندهی را منطبق بر استاندارد‌های مجموعه‌های میراث جهانی تهیه و برای تصویب به شورای راهبردی پایگاه‌های میراث جهانی باغ ایرانی ارائه کنند.

وی در حاشیه جلسه بر اولویت ویژه فضای سبز باغ فین کاشان و ایجاد سامانه الکترونیکی پایش درختان و فضای سبز تاکید کرد.

گفتنی است میراث جهانی باغ ایرانی به سبب دارا بودن ارزش‌های برجسته جهانی در سال ۱۳۹۰ در اجلاس سی وپنجم پاریس با شماره ۱۳۷۲ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار