در آئین معرفی مدیر جدید حوزه علمیه خواهران اصفهان؛

بودجه همه حوزه‌های علمیه به اندازه برخی دانشگاه‌های دولتی نیست

امام جمعه اصفهان ‌گفت:بودجه‌ حوزه‌ها، به‌اندازه برخی از دانشگاه‌های دولتی نیز نیست،درحالی‌که تحصیل در حوزه‌ علمیه واجب کفایی است.

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در تالار شهروند اظهار داشت: در استان اصفهان پیش از انقلاب نیز جلساتی پیرامون مباحث دینی و آموزش علم دین برای زنان وجود داشته و بانوان اصفهانی از نظر مقید بودن به مسائل دینی از سایر مناطق مقیدتر بوده‌اند و همین تقید به حجاب و عفاف و مسائل دینی نیز مورد شماتت رژیم طاغوتی پهلوی قرار می‌گرفت.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و با تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران نظم و ساماندهی خوبی درزمینه حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان داده شده و فرصت ویژه‌ای برای تحصیل بانوان طلبه ایجاد شد.

امام‌جمعه اصفهان با اشاره به آیه انذار و ضرورت تحصیل علوم دینی افزود: تحصیل علوم دینی بر اساس نص قرآن کریم واجب کفایی است و امر بسیار مهمی است که باید توسط بانوان نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در گسترش دین‌داری و معنویت مردم موفق باشیم.

وی بیان کرد: حوزه علمیه خواهران و مبلغان خواهر علاوه بر تحصیل و تولید دانش وظیفه تربیت مادران جامعه و گسترش دین‌داری میان بانوان جامعه را بر عهده‌دارند و این وظیفه بسیار مهم و خطیری است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون بودجه حوزه‌های علمیه تشریح کرد: تمام بودجه‌ای که به حوزه‌های علمیه داده می‌شود به‌اندازه بودجه برخی از دانشگاه‌های دولتی نیز نیست، درحالی‌که تحصیل در حوزه‌های علمیه بر اساس نص قرآن کریم واجب کفایی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام فعالیت‌ها و پیگیری‌های بسیار زیاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابطحی برای اعتلای حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان تشکر می‌کنم و امیدوارم که مدیریت جدید نیز در رشد و تعالی حوزه‌های علمیه خواهران بتواند عملکرد موفقی داشته باشد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سیدمهدی ابطحی مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در این مرکز پرداخت.

در این مراسم حجت‌الاسلام غلامرضا بهرامی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان معرفی شد؛ وی در این مراسم گفت: استان اصفهان با داشتن قدمت علمی و علمای ربانی الگوی کشور است.

در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور ضمن تسلیت حادثه دلخراش شهادت جمعی از پاسداران امنیت کشور، بیان کرد: حضور حماسی و دشمن‌شکن مردم در 22 بهمن دشمن را عصبانی کرد به شهادت رساندن حافظان انقلاب، مرزها و امنیت نشان دهنده عصبانی آن‌هاست.

مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه دشمن ما را داغدار کرد اما اراده ماقوی‌تر شده، افزود: فهمیدیم چه چیزی دشمن را عصبانی می‌کند و خوشحالی ما غم آن‌هاست و باید خدا را شاکر باشیم معیاری برای انقلابی بودن داریم‌.

وی با قدردانی از تلاش دوازده ساله حجت‌الاسلام ابطحی مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مطرح کرد: انتخاب مدیران شایسته و تیم انسانی و سخت‌افزاری وی در این مدت سبب راه‌اندازی 52 مدرسه علمیه در حوزه خواهران استان اصفهان شد که در نوع خود بی‌نظیر است. 

 

انتهای پیام /س 

تودیع و معارفه رئییس حوزه علمیه اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
قاعدتا همه مراکز علمی و آموزشی باید زیر نظر وزارت علوم باشد.