با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت؛

آغاز ساخت دو طرح معدنی در شهربابک

با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت کلنگ احداث ۲ کارخانه تغلیظ مس ایجو و تولید هزارتن کاتد مس در سال در شهرستان شهربابک امروز به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر پروژه کارخانه کنسانتره مس ایجو شهربابک در مراسم کلنگ زنی کارخانه های معدنی شهربابک گفت: کارخانه کنسانتره مس ایجو با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در مدت یکسال به بهره برداری می‌رسد.

مرادی میزان ظرفیت این کارخانه را تولید ۱۸ هزارتن کنسانتره مس در سال و ۳ هزار تن ماده معدنی در روز و میزان یک میلیون خاک مصرفی در سال اعلام کرد و افزود: این کارخانه فرآوری کنسانتره مس را برای شرکت ملی مس انجام می‌دهد.

همچنین پروژه تولید هزارتن کاتد مس در سال به روش ترکیبی تانک هیپ لیچینگ در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار با سرمایه گذاری ۵۳ میلیارد تومان بخش خصوصی با حضور وزیر آغاز شد.

عضو کمیته اقتصاد مقاومتی شهربابک گفت: با بهره برداری از این پروژه برای ۶۵ نفر بصورت مستقیم و برای ۹۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود که در مدت ۱۸ ماه به بهره برداری می‌رسد.

مهدوی پور افزود: خوراک اولیه این کارخانه از خاک‌های اکسیدی معدن چاه فیروز تامین می‌شود و محصول این کارخانه همانند صنایع مس ایران با درجه خلوص بالا تولید می‌شود و این کارخانه از پروژه‌های زودبازده اقتصاد مقاومتی است که معین اقتصادی آن صنایع ملی مس ایران است
انتهای پیام/ی

کلنگ زنی ۲ کارخانه معدنی در شهربابک

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار