حجت‌الاسلام قاسمیان در نشست خبری مطرح کرد؛

جزییات مراسم یادبود شهید اژدری با حضور قالیباف/ روایتی از زندگی یک جهادگر دهه هفتادی که به آرزویش رسید

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا(ع) به تشریح جزییات مراسم یادبود شهید اژدری با حضور محمدباقر قالیباف در سالن شهدای هفتم تیر پرداخت.


جزییات مراسم یادبود شهید اژدری با حضور قالیباف/ روایتی از زندگی یک جهادگر دهه هفتادی که به آرزویش رسیدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در نشست خبری سومین گرد همایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی که در محل این قرارگاه برگزار شد، گفت: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب به جای مسئولین جوانان هستند، اکنون مردم و ملت واقعا در حاشیه قرار گرفته‌اند و یک محتوای ماهوی دارد و رهبر انقلاب در تمام زمینه‌ها به جوانان توصیه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گام دوم بعد جدیدی از مردم سازی انقلاب است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب ترمیم ساختار‌های کشور را به جوانان سپرده‌اند و این راهبردی است که بار‌ها بیان کردند و این بار خیلی شفاف با حالت پدری مطرح کردند و توقع احیاء مجدد انقلاب دارند.

دبیر قرارگاه امام رضا(ع) افزود: حضور جوانان در اردو‌های جهادی و محرومیت زدایی بی تردید یکی از امور مهم است و بار‌ها گفتیم که اگر مردم نباشند و فقط ساختار‌ها جلو روند، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های جهادی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: سالها پیش که این کار آغاز شد خیلی‌ها در گروه‌های جهادی خود را بدون مسئولیت فرض می‌کردند و حالا بعد از سال‌هایی که از آن گذشته، حس امروز جهادگران همان احساس ارتقاء یافته چندین سال پیش است و آن در حوزه‌های مختلف فرهنگی، بهداشتی، عمرانی و نظایر آن خودرا پر رنگ‌تر از قبل نشان می‌دهند.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع)  خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی امام رضا ساختگی نبود بلکه گروه‌های جهادی گرد هم آمدند و دنبال مقری برای ارتقاء و پبشرفت هرچه بیشتر بودند که همه این برنامه‌ها در ادامه چهل ساله دوم انقلاب اسلامی پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به فعالیت اپلیکیشن جهادی با عنوان سایه تصریح کرد: در اپلیکیشن سایه اگر کسی می‌خواهد می‌تواند بیاید عضو شود و ایده جهادی خود را مطرح کند.

وی ادامه داد: قرارگاه در حوزه‌های مختلف اقدامات شایسته‌ای انجام داده و لبیک به بیانیه گام دوم نیز کار جدیدی است که باید عملیاتی شود تا نشان دهیم که میتوانیم ساختارهارا دنبالمان بکشیم.

وی ادامه داد: به زودی ۴۰۰ نفر از رابطین قرارگاه‌ها در تهران گردهم می‌آیند تا برنامه‌های جهادی خود را  در هر منطقه مورد نظر و شهر مربوطه، مشخص کنند و این همایش پیش رو شروعی برای فعالیت جهادی جهادگران در ایام عید است.

دبیر قرارگاه جهادی امام رضا (ع) افزود: به طور کلی ما در دو بازه زمانی اقدام جهادی انجام می‌دهیم که بیشترین آنان در ایام نوروز و تابستان صورت می‌گیرد، این بار در عید به دویست و شش شهر و روستای یاسوج رفته و خدمات عمرانی و پزشکی را انجام می‌دهیم.

وی  کنار محرومین بودن در ایام تعطیلات عید را توفیقی برای جهادگران دانست و خاطرنشان کرد: مرحوم شهید اژدری الگوی دهه هفتادی‌ها است و  امروز یقین داریم که این شهید، دستشان بازتر از گذشته است و درواقع این خاصیت چنین افرادی است که پس از  شهادت زنده‌تر می‌شوند.

حجت‌الاسلام قاسمیان با بیان اینکه شهادت شهید اژدری  مارا در سوگ خودش نشاند، تصریح کرد: در  ۵ شنبه هفته اخیر مورخ دوم اسفندماه مراسم یادبودی برای این شهید در سالن شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود که آقای قالیباف در آن به سخنرانی می‌پردازند و در این مراسم از تمبر و  ۷۰ هزار اثر انگشت که مجموع آن تصویر شهید اژدری را ساخته است، رونمایی خواهد شد.

مسئول قرارگاه جهادی امام رضا (ع) همچنین در ادامه با اشاره به NGO بودن این قرارگاه افزود: همه پروژه‌های ما با حمایت‌های خیرین انجام می‌شود، خیرینی که گاهی مردم، سازمان و یا نهادها آنان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز طرح‌هایی همچون زنبورداری، شیلات و طراحی اپلیکیشن‌های حوزه کارآفرینی و بازاریابی محصولات، از جمله پروژه‌های کارآفرینی و اشتغالزایی در دست اقدام است که تا کنون به موفقیت رسیده‌ایم و یکی از جدیدترین پروژه‌های کارآفرینی مربوط به پرورش آلوئه‌ورا است که درجهان از نظر تجاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ۷ برابر سایر مشاغل سودآوری دارد.

حجت‌الاسلام قاسمیان همچنین  به ارسال ۲۷ الی ۲۸ یونیت سیار دندانپزشکی به پروژه خدمت رسانی سال ۹۸ در یاسوج اشاره و تصریح کرد: از همین تریبون از جمع خیرین دعوت می‌کنیم تا در زمینه تامین دارو و تجهیزات برای بخش پزشکی و حتی تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های عمرانی حمایتمان کنند، زیرا با شرایط اقتصادی فعلی واقعا هزینه‌ها افزایش یافته است.

قاسمی با اشاره به جریان کمپ بهارستان افزود: بعضی چیز‌ها جزء اسرار هستند و نمی‌توان آنان را کامل و شفاف مطرح کرد فقط این را می‌گویم که دربرهه‌ای عده‌ای کاسبی برای خودشان راه انداخته بودند تا معتادان یا ترک نکنند یا دوباره برگردند، در حالی که ما رفتیم معتادان موفق به ترک را از کمپ آوردیم با دادن شغل برخی کمک‌های بالینی، آنهارا تحت حمایت قرار دادیم که دیگر به اعتیاد برنگردند و این مساله به مذاق برخی‌ها خوش نیامد.

وی گفت: البته کمک به کار آفرینی زنان سرپرست خانوار از دیگر اقدامات قرارگاه امام رضا (ع) در حوزه اشتغالزایی است که همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام قاسمیان همچنین در پایان با اشاره به ارتباط کاهش کمک‌های شهرداری به قرار گاه بعد از خروج  قالیباف، یادآور شد: خب زمانی که آقای قالیباف شهردار بودند، طبیعتا دستشان برای حمایت و کمک به جهادگران بازتر بود و این مساله غیر عادی هم نیست، علاوه بر آن، افرادی که می‌گویند جهادگران بودجه دارند در اشتباهند، زیرا هیچ گروه جهادی از هیچ کجایی ردیف بودجه‌ای ندارد و همه اقدامات این گروه‌ها با حمایت‌های خیرین است و خود جهادگران هم پولی برای خدمتشان دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار