معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

‌ایمنی پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر با استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به برگزاری رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر گفت: ایمنی پدافندی نیروگاه اتمی بوشهر با استاندارد‌های جهانی برابری می‌کند.

ارتقا آموزش عمومی، مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی در رزمایش پرتوی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محسن محبی در نشست توجیهی و آموزشی رزمایش پرتوی ویژه روابط عمومی‌های استان بوشهر افزود: هدف از برگزاری رزمایش‌ها تنها تهیه گزارش نیست بلکه هدف تقویت نقاط قوت و ضعف و ایجاد حساسیت در استان در موضوع پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد: هرچند نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان قلب تپنده کشور به شمار می‌رود و از امنیت بالایی برخوردار است، ولی نباید از احتمال وقوع حادثه غافل شد و مردم را برای حوادث احتمالی آماده کرد.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری رزمایش پرتوی استان بوشهر مردم اطراف نیروگاه با انواع تهدید‌ها آشنا شوند تا در زمان وقوع حادثه بدانند چگونه باید برخورد کنند.

محبی یادآور شد: افزایش آگاهی عمومی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص رزمایش پرتوی به عهده استان بوشهر است و در این راستا باید از ظرفیت روابط عمومی‌ها و رسانه‌های استان استفاده شود.

وی گفت:امروز تهدیدات پرتوی به عنوان تهدید‌های نوین به شمار می‌رود که باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و روابط عمومی در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه گام برداشت.

معاون توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: رسانه‌ها ابزار روابط عمومی‌ها هستند و نقش اطلاع رسانی، آموزش عمومی و هدایت افکار عمومی در آرامش بخشی به جامعه در زمان حادثه بسیار تاثیرگذار است.

 محبی گفت: بوشهر با وجود نیروگاه، پارس جنوبی و خارگ استانی ویژه در کشور است و باید مسائل مربوط به رعایت اصول پدافند غیرعامل در این استان با جدیت رعایت شده و دنبال شود.

وی با اشاره به اجرای رزمایش پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهرگفت: در این راستا ۹ کارگروه تخصصی در برگزاری این رزمایش تشکیل شده است.

انتهای پیام/م

تلاش می‌شود برای اطلاع رسانی در زمینه رزمایش پرتوی به هدف مشترکی برسیم

برچسب ها: حوادث ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.