کد خبر: ۶۸۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
رژیم غذایی یک ساله؛

باشگاه خبرنگاران جوان برای ارتقای سلامت و کاهش وزن رژیم غذایی را معرفی می‌کند که به کمک آن می‌توان به راحتی به تناسب اندام رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر به کاهش وزن فکر می‌کنید باید به دنبال یک رژیم غذایی سالم و مناسب باشید، کلینیک باشگاه خبرنگاران جوان به شما رژیم غذایی یک ساله‌ای را معرفی می‌کند که هر هفته چهارشنبه‌ها راس ساعت ۱۱ منتشر می‌شود.

امروزه با شیوع اضافه وزن و چاقی در جامعه بیشتر افراد در آرزوی لاغری و داشتن اندامی متناسب هستند، به همین منظور حوزه کلینیک در نظر دارد یک رژیم لاغری و صحیح را هر هفته چهارشنبه‌ها در صفحه علمی پزشکی منتشر کند.

بهترین برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام+ رژیم غذایی هفته یازدهم

رژیم لاغری صحیح و اصولی باید متنوع و متعادل باشد، برای داشتن یک رژیم هفتگی مناسب با فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.


بیشتر بخوانید: بدون دردسر و پرداخت حتی یک ریال لاغر شوید+ برنامه غذایی هفته اول


فرهاد وحید دکترای تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همه افراد به ویژه اشخاصی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند، باید حتی در خانه و با کمترین امکانات و هزینه، نرمش‌ها و حرکت‌های کششی انجام دهند، زیرا ورزش نقشی موثر در افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن، کاهش وزن افراد و شادابی پوست دارد; ما در رژیم لاغری میوه‌ها را متنوع در نظر گرفته‌ایم تا نیاز افراد به همه ویتامین‌ها و ریز مغذی‌ها تامین شود، اما در صورت دسترسی نداشتن به این میوه‌ها می‌توان میوه‌های دیگر را که قیمتی مناسب دارند و موجود هستند، مصرف کرد.

وحید یادآوری کرد: مقدار کالری روزانه افراد بستگی به سن، جنس، تفاوت‌های فردی و فرهنگی اشخاص، حالات روانی و شرایظ فیزیولوژیکی و زیستی بدن دارد، ما برای هفته هفتم رژیم لاغری روزانه هزار و ۶۰۰ کیلو کالری انرژی برای مرد و زن در نظر گرفته‌ایم.

رژیم روز اول

صبحانه: ۳۰ گرم پنیر به همراه ۲ کف دست نان  سنگک به همراه یک استکان چای و یک عدد خرما 

میان وعده: یک عدد سیب

ناهار: ۱۰ قاشق غذاخوری برنج به همراه ۲ قاشق غذاخوری خورشت قرمه سبزی و  سالاد فصل به میزان دلخواه

میان وعده عصر: یک عدد سیب

شام: یک کاسه آش دوغ یا کشک به همراه یک قاشق غذاخوری سبوس برنج یا گندم 

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما

رژیم روز دوم

صبحانه: یک عدد تخم مرغ به همراه ۲ کف دست نان تافتون و یک لیوان چای و خرما

میان وعده: یک عدد پرتقال

ناهار: ۱۲ قاشق غذاخوری عدس پلو و سالاد فصل به میزان دلخواه

میان وعده عده: یک عدد پرتقال

شام: یک کاسه سوپ جو به همراه یک قاشق غذاخوری سبوس برنج یا گندم

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما

بهترین برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام+ رژیم غذایی هفته یازدهم

رژیم روز سوم

صبحانه: ۳۰ گرم پنیر به همراه ۲ کف دست نان تافتون و یک لیوان چای و خرما

میان وعده: ۲ عدد لیمو شیرین 

ناهار: ۱۲ قاشق غذاخوری استانبولی به همراه سالاد فصل به میزان دلخواه

میان وعده عصر: ۲ عدد لیمو شیرین

شام: یک کاسه آش بلغور به همراه یک قاشق غذاخوری سبوس برنج یا گندم

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما

رژیم روز چهارم

صبحانه: ۲ عدد کیک یزدی به همراه یک لیوان چای

میان وعده: ۲ عدد کیوی

ناهار: ۱۲ قاشق غذاخوری لوبیا پلو به همراه سالاد فصل به میزان لازم

میان وعده عصر: ۲ عدد کیوی

شام: سوپ رشته به همراه یک قاشق غذاخوری سبوس برنج یا گندم

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما

رژیم روز پنجم

صبحانه: ۳۰ گرم پنیر به همراه ۲ کف دست نان سنگگ و یک لیوان چای

میان وعده: یک عدد سیب

ناهار: ۱۰ قاشق غذاخوری برنج به همراه  ۲ قاشق غذاخوری کرفس به همراه سالاد فصل 

میان وعده عصر: یک عدد سیب

شام: یک کاسه آش رشته به همراه یک قاشق غذاخوری سبوس برنج یا گندم

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما

بهترین برنامه غذایی برای داشتن تناسب اندام+ رژیم غذایی هفته یازدهم

رژیم روز ششم

صبحانه: یک عدد تخم مرغ آب پز ۲ کف دست نان تافتون به همراه چای

میان وعده: یک عدد پرتقال

ناهار: ۱۰ قاشق برنج و ۲ قاشق غذاخوری خورشت قیمه به همراه سالاد فصل به میزان لازم

میان وعده عصر: ۲ عدد پرتقال

شام:  یک کاسه سوپ جو به همراه یک قاشق غذا خوردی سبوس برنج یا گندم

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما


بیشتر بخوانید: بدون دردسر و پرداخت حتی یک ریال لاغر شوید + برنامه غذایی هفته دوم


رژیم روز هفتم

صبحانه: یک لیوان آبمیوه طبیعی

میان وعده: ۲ عدد بیسکوییت سبوس دار

ناهار: ۱۰ قاشق زرشک پلو و نصف ران یا سینه به همراه سالاد فصل به میزان دلخواه

میان وعده عصر: یک عدد سیب

شام: ۳۰ گرم پنیر یک عدد گوجه به همراه یک عدد گوجه و یک عدد خیار و ۲ کف دست نان تافتون

قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه یک عدد خرما

انتهای پیام/

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ستایش
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
من از اول رژیم هاتون رو رعایت کردم و تقریبن الان ک نزدیک عید به وزن ایده الم رسیدم
خیلی ممنونم بسیار کاربردی هستن
کانال تلگرام - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
سروش خبر
ایتا خبر
ویسپی خبر
گپ خبر
آی گپ خبر
بله خبر
توییتر خبر
اینستاگرام خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر