ارز آوری ۳۰ میلیون دلاری صادارت شمش روی قشم به کشور‌های اروپایی و آسیایی

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم از ارز آوری ۳۰ میلیون دلاری صادرات شمش روی این واحد تولیدی به کشور‌های اروپایی و آسیایی خبر داد.

عطا تفضلی مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،  گفت: سالانه به طور متوسط  ۳۰ میلیون دلار  شمش روی این واحد تولیدی به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر می شود.

وی افزود: با توجه به تغییر قیمت جهانی شمش روی ارزش سالانه محصولات صادراتی این شرکت تا ۴۵ میلیون دلار در سال قابل افزایش است.

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت: اما میانگین متوسط ارزش محصولات صادراتی این واحد طی سال‌های گذشته بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار بوده است.

عطا تفضلی با اعلام اینکه ظرفیت ورق روی این واحد تولیدی به ۲۰ هزار تُن در سال می‌رسد، افزود: شرکت ذوب و احیای روی قشم با سهم ۶ درصدی در کشور، ۹۵ درصد محصولات خود را به کشور‌هایی همچون آلمان، ایتالیا، چین، هند، ترکیه، امارات و چند کشور دیگر صادر می‌کند.

وی گفت: با بهره از دانش مهندسان شرکت موفق شدیم ۳۰ درصد مواد تولید شمش روی را از پسماند‌های بجا مانده از سال‌های قبل تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم افزود:از ابتدای راه اندازی این کارخانه در سال ۱۳۷۶ در منطقه آزاد قشم تا پایان شهریور ماه امسال ۲۳۷ هزار و ۹۴۲ تُن شمش روی تولید و صادر شده است.

عطا تفضلی گفت:سالانه حدود ۵۰ هزار تُن اسید سولفوریک به عنوان کالای استراتژیک کشور در این واحد صنعتی با هدف استفاده در مصارف داخلی و همچنین تامین بخشی از نیاز داخل کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ روزانه ۲۵ تُن کنسانتره BZS با عیار ۲۰ درصد به عنوان خوراک ورق روی در این شرکت تولید شده است، افزود: امسال از دور ریز فرآیند‌های سال‌های گذشته توانستیم میزان تولید روزانه کنسانتره این شرکت را به ۸۰ تُن در روز افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ذوب و احیای روی قشم گفت:این واحد صنعتی فعالیت خود را سال ۱۳۷۶ در ۳۵ هکتار زمین آغاز کرد و نخستین مرحله تولید ورق روی این شرکت در سال ۱۳۷۸ به پنج هزارتُن رسید.

 عطا تفضلی افزود:پس از یک سال توانستیم میزان تولید محصولات  به ۱۰ هزار تُن برسانیم و در سال ۱۳۸۰ با راه اندازی فاز دو موفق به تولید سالانه ۲۰ هزار تُن ورق روی شده ایم.

شرکت ذوب و احیای روی قشم با ۳۷۴ نیروی متخصص و ماهر که بخش اعظم آنان نیرو‌های بومی هستند سهم مهمی در ایجاد اشتغال پایدار این منطقه دارد.

انتهای پیام/ف

صادرات  شمش روی قشم به کشور‌های اروپایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.