احتمال سفر کیم جونگ اون به چین پس از دیدار با ترامپ

منبع وابسته به دولت کره شمالی از احتمال سفر کیم جونگ اون به چین پس از دومین دیدار خود با رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع وابسته به دولت کره شمالی نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی قرار است پس از دومین نشست خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا -که اواخر ماه فوریه در پایتخت ویتنام برگزار می‌شود- به چین سفر کند.

رهبر کره شمالی یک هفته قبل و بعد از نخستین نشست خود با ترامپ در ژوئن ۲۰۱۸ به چین سفر کرد و درباره نتایج مذاکرات با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین بث و تبادل نظر کرد.

این منبع نامی از آن برده نشده است گفت: احتمال بازدید رئیس کیم از چین در اوایل ماه آینده میلادی [مارس] زیاد است. او در روز‌های ۲۷ و ۲۸ با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد و چند روز بعد در ماه مارس به چین سفر می‌کند.

سران واشنگتن و پیونگ یانگ قرار است در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کنند تا در خصوص غیر هسته‌ای شدن شبه جزیره کره و عدم تکثیر تسلیحات هسته‌ای در این منطقه مذاکره کنند.

شایان ذکر است، سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن پس از کش و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار دیدار و گفتگو کردند. رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن خود با رئیس جمهور آمریکا متعهد شد در صورت اجرای وعده‌های واشنگتن مبنی بر لغو تحریم‌ها، برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند. این در حالی بود که مذاکرات آن‌ها پس از دیدار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، نماینده ویژه کره شمالی در ماه نوامبر به نتیجه نرسید. دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیش‌تر دولت آمریکا اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

احتمال سفر دوباره کیم جونگ اون به چین

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار