ملانوری در نشست خبری:

جلسه مجمع عمومی خانه احزاب ۲۳ اسفند برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از برگزاری جلسه مجمع عمومی خانه احزاب در تاریخ ۲۳ اسفندماه برگزار می‌شود.

جلسه مجمع عمومی احزاب ۲۳ اسفند برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ملانوری، رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه تاریخ قطعی برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب ۲۳ اسفند ماه است، گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی که خود را با قانون جدید تطبیق دادند، می‌توانند در انتخابات مجمع عمومی احزاب کاندیدا و صاحب رای شوند و فعالیت حزبی خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به ریاست معاون سیاسی وزارت کشور افزود: در این جلسه پروانه جمعیت توسعه و آزادی کرمان صادر و گزارش مجامع عمومی دو حزب جمعیت وفاداران انقلاب و حزب مشارکت‌های مردمی گیلان تصویب شد؛ از طرفی حزب وحدت ایران اسلامی هم خواستار تغییر نام خود بودند؛ که کمیسیون با تغییراتی در نام این حزب با عنوان وحدت ایران اسلامی گیلان موافقت کرد.

رئیس کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با بیان اینکه تمدید پروانه‌های پنج انجمن اقلیت دینی در دستور کار بود، گفت: پروانه‌های انجمن نیکوکاری ماوندادی زرتشتیان یزد، انجمن زرتشتیان الله‌آباد زارچ یزد، انجمن عاشوراییان ارومیه و حومه، انجمن کلیمیان تهران، انجمن زرتشتیان کسنویه یزد تمدید شد.

ملانوری ادامه داد: یک مورد ترمیم هیات مدیره شورای خلیفه گری ارامنه کاتولیک ایران در دستور کار بود که مورد تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق ماده احزاب عضویت افراد همزمان در حزب ملی و استانی منع ندارد، گفت: طبق این قانون هیچ شخصی نمی‌تواند همزمان یک عضو ملی و یک عضو استانی موثر باشد و قرار شد برای این امر تذکراتی داده شود.

ملانوری با اشاره به نشست مشترک معاون سیاسی و رئیس کمیسیون احزاب با شورای مرکزی خانه احزاب گفت: در این جلسه تحزب و فعالیت‌های حزبی مورد تاکید قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد یارانه‌ها گفت: یارانه سال ۹۶ با برآورد دو میلیارد تومان در حال توزیع است و پیشنهاداتی برای سال ۹۷ داده شده که در حال تخصیص نهایی است و تا پایان سال قطعی می‌شود.

وی در مورد آخرین وضعیت حزب منشعب شده از اعتماد ملی گفت: در مورد وضعیت حزب منشعب از اعتماد ملی هنوز هیچ چیز به ما ارجاع داده نشده است و ما هم اخبار آن را از رسانه‌ها پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار