در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نشانه‌های مصرف کوکائین کدامند؟

یک درمانگر اعتیاد گفت:مصرف‌کننده کوکائین دچار بی‌برنامگی در زندگی و گیجی و حواس پرتی می‌شود.

بروز اختلالات روانی بعد از مصرف کوکائین

رضا فریدی روانشناس و درمانگر اعتیاد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ماده‌ مخدر کوکائین اظهار کرد: کوکائین ماده‌ سفید رنگی است که از گیاه کوکا به دست می‌آید.

فریدی با بیان اینکه کوکائین ماده‌ گران قیمتی است و بیشتر در کشور‌های آمریکای جنوبی و اروپا مصرف می‌شود، افزود: این ماده در ایران نیز وجود دارد و بیشتر در مناطق مرفه نشین دیده می‌شود.


بیشتر بخوانید؛ مصرف‌کننده حشیش را چگونه بشناسیم؟

وی با اشاره به اینکه مصرف این ماده نسبت به مواد دیگر کمتر است چرا که هرکسی توان خرید این ماده و مصرف آن را ندارد،گفت: روش مصرف کوکائین به صورت استنشاقی یا کپسولی یا همان دود کردن است و به شیوه‌ی تزریقی نیست.

فریدی ادامه داد: نشانه‌های فردی که کوکائین مصرف می‌کند آن است که تمرکز در ابتدا بسیار بالا می‌رود، ولی عوارضی مانند اختلالات فکری و روانی در فرد به وجود آید.

وی تشریح کرد: بعد از مصرف کوکائین نشانه‌های جسمانی در فرد به وجود می‌آید و دچار یک بی برنامگی مثل خوردن، خوابیدن در زندگی می‌شود.

این درمانگر اعتیاد خاطرنشان کرد: عدم تمرکز، گیجی، حواس پرتی و بروز رفتار‌های پرخطر از دیگر نشانه‌های مصرف کنندگان این ماده خطرناک است.

انتهای پیام/

درباره کوکائین بیشتر بدانید

 

برچسب ها: اعتیاد ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار