بیستمین نمایشگاه کتاب در زاهدان آغاز به کار می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیستمین نمایشگاه کتاب زاهدان از پنجم تا یازدهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی آغاز به کار خواهد کرد.

بیستمین نمایشگاه کتاب در زاهدان آغاز به کار می‌کند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۵۲۴ ناشر برای شرکت در بیستمین نمایشگاه کتاب استان ثبت‌نام کرده‌اند و قرار است در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و دستاورد‌های کانون فرهنگی هنری مساجد روستا‌های استان و همچنین تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره کتاب سال استان انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در زاهدان تنها ۲۴۰ غرفه وجود دارد ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۲۴ ناشر برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند باید با اولویت بندی برترین‌ها شناسائی و برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شوند.

وی از توزیع بن کتاب در نمایشگاه خبر داد و افزود: سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان برای بن کتاب تعیین شده بود که امسال این مبلغ به یک میلیارد تومان رسیده است.

مسگرانی گفت: با توجه به اینکه در نمایشگاه کتاب امسال ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است ناشران موظفند برای خریداران کتاب تخفیف ۱۰ درصدی در نظر بگیرند همچنین ۲۰ درصد دیگر از این مبلغ نیز از طریق بن کارت‌های الکترونیکی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب کتاب سال ۱۱۶ اثر به دبیرخانه نمایشگاه کتاب ارسال شده است خاطر نشان کرد: در مجموع از میان این آثار ۱۰ عنوان کتاب در حوزه‌های هنر تاریخ جغرافیا علوم کاربردی ادبیات زبان کودک و نوجوان به عنوان اثر برگزیده و شایسته تقدیر توسط داوران انتخاب شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب را جریان‌سازی توجه به فرهنگ کتاب و تشویق و تقدیر از نویسندگان عنوان کرد و گفت: نمایشگاه کتاب امسال با حضور ناشران کتاب‌های عمومی تخصصی کودکان و نوجوانان و... برپا می‌شود.

انتهای پیام/ع

برپایی نمایشگاه کتاب در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.