تلاش برای افزایش تولید میگوی پرورشی در کشور

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات گفت: تلاش می‌شود برای سال آینده میزان تولید به ۵۶ هزار تن میگوی پرورشی افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وحید معدنی در چهارمین همایش ملی میگوی ایران در بوشهر افزود: امسال تاکنون ۴۶ هزار تن میگوی پرورشی در پنج استان کشور تولید شده که پیش بینی می‌شود سه تا چهار هزار تن به این میزان افزوده شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد میگوی تولیدی در کشور مربوط به استان‌های بوشهر و هرمزگان است.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات گفت: تلاش می‌کنیم کمبود‌های موجود در حلقه‌های تولید، تامین لارو، غذای مناسب، تامین نقدینگی و بازار بین المللی برطرف شود.

معدنی بیان کرد: براساس آمار‌های موجود تا پایان دی ۳۰ هزار تن از این میزان تولید میگوی پرورشی صادر شده و این میزان معادل ۸۰ درصد تولید پارسال و همه صادرات سال ۹۶ است.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات گفت: بیشترین بازار هدف صادرات میگوی پرورشی ایران کشور‌های چین، حوزه خلیج فارس و اروپایی است و تلاش‌های جدیدی برای توسعه این بازار در کشور روسیه نیز انجام می‌گیرد.

معدنی با بیان اینکه میانگین تولید میگوی پرورشی کشور در واحد سطح ۴.۶ تن در هکتار است یادآور شد: در ۱۱ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو صورت گرفته که تلاش برای افزایش تولید در واحد سطح در عرصه‌های واگذاری دردست اجراست.

وی با تاکید بر ضرورت تامین لارو و مولد میگوی عاری از بیماری، افزود: در سال زراعی ۹۸ پیش بینی می‌شود چهار میلیارد قطعه لارو میگو در ۴۰ مرکز تکثیر تولید شود.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات تصریح کرد: عمده‌ترین چالش صنعت پرورش میگو این است که نقدینگی کافی به موقع در اختیار پرورش دهندگان قرار نمی‌گیرد، اما چالش‌های دیگری هم داریم از جمله اقدامات پیشگیرانه و ایجاد امنیت زیستی در تولید و استقبال کم پرورش دهندگان از پوشش بیمه‌ای محصول.

معدنی بزرگترین تهدید در بخش پرورش میگو را بیماری‌ها عنوان کرد که برای مقابله با آن‌ها برقراری پوشش بیمه‌ای لازم است.

انتهای پیام/ک

۴۶ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.