معرفی رقم جدید برنج پرمحصول تیسا

مدیر جهاد کشاورزی آمل از معرفی رقم برنج پر محصول تیسا برای کشت در زمین‌های شالیزاری مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل از معرفی رقم برنج پرمحصول تیسا برای کشت در زمین‌های شالیزاری در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: این رقم مقاوم به آفات، کم آب بر، دارای عملکرد هشت تا ۹ تن شلتوک در هکتار، پاکوتاه و مقاوم در مقابل ورس و خوابیدگی است.

وی با بیان اینکه امسال سه تن از بذر اصلاح شده رقم تیسا بین شالیکاران مازندران توزیع می‌شود، افزود: این رقم بر گرفته از بذر ارقام محلی و بومی طارم و بهنام است که در فرایند رگه گیری از آن‌ها تلاش شده تا عطر، طعم و کیفیت پخت ارقام کیفی را با خود داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: از آنجایی که کیفیت ارقام پرمحصول شیرودی، فجر و تیسا نزدیک به رقم بومی طارم محلی و متناسب با ذائقه مردم است و قیمت آن نیز به نسبت کمتر خواهد بود، بازار خرید و فروش آن نیز همواره وجود خواهد داشت.

اسلامی در بخش تولید برنج، از ارقام کیفی پرمحصول تنها به عنوان یک فاکتور مهم در اختصاصی کردن کشت برنج یاد کرد و افزود: مکانیزاسیون در کشت شالی هم باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد اگرچه با توجه به رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر تسهیلات مکانیزاسیون قابل توجهی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی یکی دیگر از عوامل مهم گسترش کشت ارقام پرمحصول برای رسیدن به طرح خود اتکایی برنج را نظارت و ساماندهی بر واردات عنوان کرد.

انتهای پیام/ م

معرفی رقم برنج پر محصول تیسا در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.