معاون طرح و برنامه وزیر صمت:

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال/ آغاز ثبت نام واحدهای تولیدی از هفته آینده

زرندی، از آغاز ثبت نام واحد‌های تولیدی جهت دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال بخش صنعت و معدن از هفته آینده از طریق سایت بهین‌یاب خبر داد.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تولید و اشتغال/ آغاز ثبت نام واحدهای تولیدی از هفته آیندهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در جلسه هماهنگی نهایی که به صورت ویدئوکنفرانس با رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: با تفاهم انجام شده با سازمان برنامه و بودجه جهت ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منظور شده  ست.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط منابع بانک‌ها و ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده و هزار میلیارد تومان هم یارانه سود تسهیلات منظور شده است.

زرندی با بیان اینکه در این برنامه، با تخصیص یارانه سود پیش‌بینی شده، نرخ نهایی سود تسهیلات طرح‌ها و واحد‌های تولیدی درصورت تحقق اهداف مربوط، برای مناطق برخوردار، به ۱۴درصد و برای مناطق کمتربرخوردار، به ۱۲درصد کاهش می‌یابد، ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی و بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی از مهمترین برنامه‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه واحد‌های صنفی تولیدی در بخش بازسازی و نوسازی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند، گفت: متقاضیان واحد‌های صنعتی و معدنی از هفته آینده می‌توانند با مراجعه به سایت بهین‌یاب درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: مراحل تخصیص و نحوه ارائه تسهیلات در سایت بهین‌یاب مشخص شده و دستورالعمل اجرایی آن به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ می‌شود.


بیشتر بخوانید: بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت ۱۳۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنعت


کلینیک‌های صنعتی خدمات مطلوب برای بهبود شرایط تولید  ارائه می کنند

در این جلسه صالحی‌نیا، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: اصلاح ساختار و نوسازی در صنایع بسیار اهمیت دارد که در این طرح به خوبی دیده شده است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی در موضوع عارضه‌یابی و مشاوره‌های صنعتی در این طرح همکاری می‌کند، افزود: کلینیک‌های صنعتی می‌توانند خدمات مطلوب برای بهبود شرایط تولید به واحد‌های صنعتی ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: در تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷ کل کشور، برای کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی نیز تمهیداتی دیده شده که شرکت شهرک‌های صنعتی آن را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار