در چهارمحال و بختیاری؛

۱۱۴ کانون خادم یاری آستان قدس رضوی افتتاح شد

همزمان با سراسر کشور، ۱۱۴ کانون خادم یاری آستان قدس رضوی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، همزمان با سراسر کشور و در آیینی به صورت متمرکز، ۱۱۴ کانون خادم یاری آستان قدس رضوی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

این تعداد شامل ۲۴ کانون تخصصی و ۹۰ کانون محله‌ای طرح خادم یاری است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین افتتاح این کانون‎ها گفت: این کانون‌ها بایستی در کنار سایر نهاد‌های فعال نظیر کانون‌های مساجد، نقش سازنده و مؤثری ایفا کنند و از موازی کاری آن‌ها دوری شود.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: طرح خادم یاری از طرح‌های شایسته کشور است و می‌تواند نقش مهمی در اتصال مردم با بارگاه حضرت امام رضا (ع) ایفا کند.

وی افزود: بهره مندی از فیض زیارت امام رضا (ع) تنها به حرم ایشان محدود نمی‌شود و عاشقان این امام رئوف (ع) می‌توانند در دورترین مناطق هم در جهت خدمت به فرهنگ رضوی گام بردارند.

بهروز مردانی‌نژاد سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی چهارمحال و بختیاری هم گفت: تاکنون سه هزار نفر در این استان، تقاضای خادم یاری داده‌اند که برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر از این تعداد مراحل گزینش و تشکیل پرونده انجام شده است.

وی، امدادرسانی به محرومین را از فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی بیان کرد و افزود: از ابتدای امسال ۹ هزار و ۶۰۰ بسته مواد غذایی بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شده است.

مردانی‎نژاد اضافه کرد: خادم‌یاران علاوه بر اینکه در طول سال برای چند روز در قالب کشیک خدام در حرم امام رضا (ع) خدمت کنند، می‌توانند در شهر و روستای خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، سلامت و دیگر زمینه‌ها به صورت افتخاری فعالیت نمایند.
 
به گفته وی؛ از ابتدای امسال همچنین پنج هزار و ۶۰۰ زائر اولی از چهارمحال و بختیاری به حرم مطهر امام رضا (ع) اعزام شدند.

انتهای پیام/خ

افتتاح کانون‌های خادم یاری آستان قدس رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار