رئیس دانشگاه یزد مطرح کرد؛

مشکلات مالی و اقتصادی گریبانگیر دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه‌ها در حال حاضر با مشکلات مالی و اقتصادی با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

مشکلات مالی و اقتصادی گریبانگیر دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد صالح اولیا رئیس دانشگاه یزد صبح امروز دوم اسفند ماه در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تاسیس دانشگاه یزد، گفت: دانشگاه‌ها با چالش‌های زیادی مواجه هستند و در حال حاظر از دانشگاه‌ها در خواست‌های مشخصی می‌شود.

اولیا ادامه داد: با وجود بی مهری‌هایی که به دانشگاه می‌شود، اگر این کم مهری‌ها را کنار بگذاریم، مسئولیت تاریخی که بر عهده دانشگاه است، ایجاب می‌کند در این شرایط حساس هم انسجام درونی خود را حفظ کنیم و هم بتوانیم راه حل‌هایی برای رفع مشکلات کشور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: این مهم نیازمند نگاه ویژه دستگاه‌های مختلف است و معتقدیم باید جایگاه دانشگاه‌ها به درستی پذیرفته شود تا نقش تاثیرگذارتر دانشگاه‌ها در حل مشکلات جامعه را شاهد باشیم.

وی افزود: دانشگاه‌ها در برهه‌ی کنونی با مشکلات مالی و اقتصادی و ظرفیت‌های بازار و آموزش عالی مواجه هستند و خودش را در قالب کمیت و کیفیت در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد.

اولیا ادامه داد: جهت حرکت دانشگاه‌ها را باید عوض کنیم و دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه‌ها باید انسجام درونی خود را حفظ  و راه‌هایی را برای حل مشکلات ارائه دهند.

این مراسم باحضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سفرای کشور‌های اندونزی، افغانستان، پاکستان، نماینده زرتشتیان ایران در مجلس، نماینده مردم یزد در مجلس، استاندار یزد، اساتید بازنشسته دانشگاه و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه یزد در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/ی

دانشگاه ها درچالش مشکلات مالی و اقتصادی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار