، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت:این استان از نبود تعادل و توازن درون‌استانی و برون‌استانی رنج می‌برد.

دیدار رییس سازمان برنامه و بودجه با مدیرکل امور مجلس وزارت ارشادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ناصر حضرتی‌پر، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی صبح امروز، ۲ اسفند ماه، در دیدار با مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد گفت: توسعه فرهنگی، زیربنا است و اگر به توسعه فرهنگی نرسیم، به بقیه توسعه‌ها نیز نمی‌توانیم برسیم.

وی افزود:استان از عدم تعادل و توازن درون‌استانی و برون‌استانی رنج می‌برد.

حضرتی پر گفت:استان آذربایجان غربی مرزی بوده و وضعیت خاص خود را دارد و استانی است که ۱۰۰۰ کیلومتر مرز با سه کشور دارد و فرصت خوبی بوده و قابلیت‌های متعدد دارد، ولی علی‌رغم این قابلیت‌ها، دچار عقب‌ماندگی مزمن بوده‌ایم.

وی ادامه داد:در شاخص‌های توسعه به ویژه شاخص‌های انسانی و در ارتباط با درآمد سرانه، بهداشت و آموزش وضعیت نامناسبی داریم.

 

اجرای طرح سینمای امید در کشور

 

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به پروژه‌های عمرانی فرهنگی نیز گفت: بسیاری از پروژه‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها واگذار شده و مدیران برنامه و بودجه استانی با نگاه فرهنگی در تخصیص اعتبارات کمک حال بخش فرهنگی کشور باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح سینمای امید در شهرستان‌های کل کشور نیز اظهار کرد: در این طرح هر شهرستانی که سینما نداشه باشد، با مشارکت بخش خصوصی نسبت به ایجاد سینما اقدام خواهیم کرد.

حسینی افزود: تجهیزات داخل سالن سینما بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سایر امور زیربنایی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی از مدیران برنامه و بودجه استان‌ها درخواست کرد نسبت به ساختارسازی بودجه‌ای برای طرح سینمای امید توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: باید کمک‌های فکری، پشتیبانی و مادی بسیاری در رابطه با ظرفیت‌های این استان انجام شود.

 

انتهای پیام/ت

 

برچسب ها: وزارت ارشاد ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.