حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه درمان ناباروری تامین نشده است

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردم گفت: بودجه کافی جهت درمان ناباروری با توجه به شرایط فعلی کشور اختصاص نیافته است.

اختصاص نیافتن بودجه جهت درمان ناباروری به دلیل مسائل درآمدی کشورسید جلیل حسینی رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مرکز تحقیقات سلامت مردم پذیرش‌هایی گسترده‌ در زمینه بهداشت مردم و باروری انجام می‌دهد که به دلیل هزینه‌بر بودن تحقیقات در حوزه ناباروری و سلامت مردم تمامی پژوهش‌ها از نظر منابع مالی و اینکه در چه سطحی از کشور قرار دارد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که شیوع ناباروری در کشور در حدود ۱۵ درصد مربوط به زوج‌های نابارور است و معاونت بهداشت وزارت بهداشت پس از برگزاری جلساتی با رؤسای انجمن علمی به این نتیجه رسید که زوج‌های ایرانی در شبکه‌های بهداشتی از نظر باروری مورد بررسی قرار گیرندو در این راستا پروتکل‌های پیشگیری از ناباروری برای آنها اجرا شود تا  عوامل بروز این اختلال در مردان و زنان به خوبی پیشگیری و کنترل شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردم بیان کرد: بودجه کشور به دلیل برخی مسائل وضعیتی مناسب ندارد، ولی در سال گذشته برای درمان هزینه بر زوج‌های نابارور بودجه‌ای در نظر گرفته شده بود که متأسفانه به دلیل برخی مسائل بودجه‌های درمان ناباروری محقق نشده است و خزانه نتوانسته آنچه را که مجلس به عنوان بودجه تصویب  کرده  است در اختیار دستگاه‌های ذیربط بگذارد.

رایگان بودن درمان ناباروری در مراکز دولتی

حسینی تاکید کرد: بودجه‌های  مربوط به درمان ناباروری زمانی به کمیته‌های امداد و مراکز ناباروری داده می‌شد و خانواده‌هایی که به طور واقعی از لحاظ استطاعت مالی نداشتند از سوی کمیته امداد به مراکز ناباروری معرفی می‌شدند.

وی اضافه کرد: افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد در مراکز درمان ناباروری به طور رایگان درمان می‌شدند یا برخی از بیماران تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های سنگین درمان را می‌پرداختند.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردم ادامه داد: در سال جاری به دلیل بروز مشکلاتی در درآمدهای کشور، درمان رایگان بیماران ناباروری کمتر دیده شده است و من امیدوارم در سال آینده با اجرای سیاست‌ها و افزایش بودجه‌های عمومی اختصاص منابع مالی مورد نیاز جهت درمان ناباروری بیماران به خصوص افراد کم بضاعت فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار