شیراز میزبان نهمین دوره مسابقات ملی خلاقیت دانش‌آموزی ابن‌سینا

نهمین دوره مسابقات ملی خلاقیت دانش‌آموزی ابن‌سینا به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صدرا ولیئی مدیر عامل کاپا (کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه) با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات ملی خلاقیت دانش‌آموزی ابن‌سینا در شیراز از ۸ تا ۱۰ اسفندماه اظهار کرد: این مسابقات ویژه دانش‌آموزان پایه ۹ تا ۱۲ است که از سراسر کشور در این رخداد شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مسابقات، بزرگترین مسابقه خلاقیت محور کشور است که مکان برگزاری دبیرستان احسان و اختتامیه سالن سینا و صدرا است.

ولیئی با اشاره به اینکه این مسابقه از سال ۸۹ و از ۲۰ مدرسه شیراز آغاز شد و در ۸ سال به ۱۵ استان کشور گسترش یافته است، افزود: در این مسابقات دانش‌آموزان به صورت گروه‌های سه نفره در مراحل مجازی و حضوری مسابقات خلاقیت ابن سینا شرکت می‌کنند تا در محیطی متفاوت خلاق باشند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه ۲۴ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند، که از میان بیش از یک هزار و ۲۰۰ گروه انتخاب شده اند، اضافه کرد: این تیم‌ها از استان‌هایی چون اصفهان، فارس، البرز، آذربایجان غربی، تهران، قم، هرمزگان، همدان، کردستان و خوزستان هستند.

ولیئی با بیان اینکه این مسابقات از دوره ششم به صورت ملی برگزار شد، ادامه داد: مرحله نخست مسابقه به صورت اینترنتی و منبع باز انجام می‌شود و در مرحله دوم شرکت‌کنندگان حضوری به سوالات عملی پاسخ می‌دهند.

شیراز میزبان نهمین دوره مسابقات ملی خلاقیت دانش‌آموزی ابن‌سینا

انتهای پیام/چ

مسابقات ملی خلاقیت دانش‌آموزی ابن‌سینا در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار