عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چالش‌ها از زمانی ریشه گرفت که از مسیر انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم.

مشکلات امروز ناشی از فاصله گرفتن از مبانی اصلی انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین گردهمایی ملی فعالان حرکت‌های جهادی (یادواره شهید امیر محمد اژدری) که در مجتمع فرهنگی عرفان برگزار شد، ضمن یاد کردن از مجاهدت‌های شهید اژدری و شهدای مدافع امنیت زاهدان_خاش اظهار کرد: این نشست‌های کار برای این است که شکر نعمت و یاد شهدا، مجاهدان و خادمان این مردم مستضعف و انقلاب را بجا بیاوریم.

وی با بیان اینکه بهترین شکر نعمت این است که جمع حاضر در این گردهمایی همسنگران مجاهدان هستند و جهاد ادامه دارد، گفت: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، افتخارات بزرگی در ابعاد مادی و معنوی نصیب کشورمان شده است.

قالیباف با بیان اینکه نباید تحت تاثیر فضای آشفته رسانه‌های بیگانه قرار بگیریم، افزود: نظام اسلامی در کنار استقلال، عزت و مردم سالاری به امت اسلامی عزت داده و این‌ها افتخارات بزرگی برای کشور است.

عصو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه با همه فشار‌ها و دشمنی‌هایی که ظالمان و ستمگران دنیا بر ملت ما روا داشتند پیشرفت‌های عظیمی در ابعاد مختلف بدست آورده‌ایم، یادآور شد: مشکلات امروز ریشه در فشار‌های دشمن نداشته و به ضعف‌های مدیریتی و ناکارامدی‌ها بر می‌گردد و نباید به حساب انقلاب گذاشت.

وی با بیان اینکه مشکلات امروز فاصله گرفتن از مبانی انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: چالش‌ها از زمانی ریشه گرفت که از مسیر انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم. ما باید این باور را داشته باشیم که پیروزی ما قطعی است.

وی افزود: انقلاب ما با این نگاه دینی و باور به پیروزی رسید و موفقیت‌های ما بر همین اساس شکل گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در فرهنگ‌های قرآنی مهم نیست که توان شما چقدر است خدا پیروزی را به شما هدیه می‌دهد. ما باید به سنت‌های الهی باور داشته باشیم و همه افتخارات ما با دست توانمند جوانا این مرز و بوم به دست آمده است.

 قالیباف اظهار کرد: در یک کار جهادی، باید تمام حرکت از درون مردم نشات بگیرد؛ مسئولین نباید مردم را گزینشی و بر اساس انقلابی- غیر انقلابی یا شیعه و سنی انتخاب کنند. همه انسان و مخلوق خدا هستن، بنابراین مسولین برای رسیدگی به امورات ملت باید به آن‌ها خدمت کنند.

وی افزود: ما به عنوان بسیجی، نباید نگران چیزی نیستیم و اقدامات را آغاز می‌کنیم؛ زمانی که من جوان بودم و جنگ تحمیلی آغاز شده بود با چند نفر از دوستان خواستیم به جنگ برویم، اما دژبان مانع ما شد و اجازه نداد، ولی امروزه اینگونه نیست.

قالیباف با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری و درباره اهمیت حضور جوانان در جامعه گفت: ما در این نظام پیشرفته اسلامی در گام دوم که مد نظر مقام معظم رهبری است قرار داریم و در بحث اول هم حضور جوانان مطرح شده است؛ حرکت‌های جهادی تنها با حضور جوانان میسر می‌شود، بنده هم به عنوان جوان دوران گذشته پا به پای جوانان امروز پیش می روم تا تجربیات خود را در اختیارشان بگذارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم در حوزه‌های مختلف عمرانی، درمانی و مخصوصا کارآفرینی پیشرفت لازم را حاصل کنیم؛ و برای این منظور اگر نیاز است باید از مردم کمک بگیریم و می توانیم از طریق شبکه سازی یا حضوری به این امر تحقق بخشیم.

درپایان این گردهمایی نیز از تابلویی که اثر انگشت ۷ هزار نفر از هموطنانمان در آن ثبت شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار