پس از دو روز گفتگوهای فرهنگی و تعاملات آموزشی بین ایران و افغانستان در زاهدان ، پیش نویس تفاهمنامه مراوادات علمی بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاههای افغانستان تدوین شد.

توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی بین ایران و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از دو روز گفتگوهای فرهنگی و تعاملات آموزشی بین ایران و افغانستان در زاهدان ، پیش نویس تفاهمنامه مراوادات علمی بین دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشگاههای افغانستان تدوین شد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: در این تفاهمنامه بر برگزاری کنفرانسها و اجرای طرحهای مشترک، چاپ کتب و نشریات علمی و فرهنگی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و توسعه ارتباطات آموزشی از طریق فضای مجازی تاکید شده است.

غلامرضا رضایی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر در راستای بین المللی شدن، همکاریهای منطقه ای خود را گسترش داده است که در این بین افغانستان به علت اشتراکات فرهنگی و تاریخی، اولویت دارد.

وی با اشاره به این که تعدادی از مربیان دانشگاههای افغانستان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه بورسیه شده اند، گفت: هم اکنون 60 دانشجو از افغانستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که این تعداد تا پایان سال به 100 نفر افزایش خواهند یافت.

به نوشته رادیو دری، دومین دور گفتگوهای فرهنگی و تعاملات آموزشی در توسعه پایدار ایران و افغانستان با حضور 10 استاد و پژوهشگر از شهرهای کابل، هرات، بلخ، بامیان و نمایندگان وزارت تحصیلات عالیه افغانستان و 30 استاد ایرانی از دانشگاههای فردوسی مشهد، تهران، بیرجند و زاهدان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد. این همایش سال گذشته در کابل برگزار شده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار