مهرانپور: شب عید اعصاب کل تیم سایپا به هم ریخته است/ علی دایی به همه مسائل جز بحث فنی فکر می‌کند

مربی تیم فوتبال سایپا تهران گفت: اعصاب کل بازیکنان و مربیان سایپا در آستانه شب عید به دلیل مشکلات مالی به هم ریخته است‌

محمدرضا مهرانپور در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تداوم اعتصاب بازیکنان سایپا و تمرین نکردن آن‌ها برای دومین روز متوالی اظهار داشت: متاسفانه برخی باشگاه‌های ما هیچ توجهی به فوتبال ندارند. مگر می‌شود باشگاهی مانند سایپا که سال هاست در فوتبال حضور دارد و همیشه جزء خوش حساب‌ها بوده است چنین وضعیتی داشته باشد. این همه بازیکن ملی پوش از سایپا با کمترین هزینه به فوتبال ملی ایران معرفی شده اند، اما باورتان می‌شود که ما حتی برای سفر به رشت و برگزاری بازی با سپیدرود هم بلیت نداشتیم و مجبور شدیم با اتوبوس به این شهر برویم؟

او ادامه داد: باور کنید مبلغ قرارداد کل بازیکنان و کادرفنی سایپا شاید اندازه رقم قرارداد ۲ بازیکن برخی تیم‌های متمول لیگ برتر هم نباشد. در این وضعیت انتظار می‌رود دست کم پول هایمان در زمان مقرر پرداخت شود نه اینکه هر روز وعده و وعید بشنویم. باشگاه سایپا هزینه‌ای نکرده و با این وجود باز هم گیر است. این موضوع خیلی بد است.

مهرانپور تصریح کرد: روز قبل سفرمان به قطر برای بازی با الریان بلیت هواپیما نداشتیم! و ۳ بازیکنمان به دلیل نداشتن پول توجیبی در فرودگاه معطل بودند، اما با توجه به اینکه بازی آسیایی پیش رو داشتیم و بحث ملی بود صدایمان درنیامد. در این وضعیت کار کردن سخت است.

مربی تیم فوتبال سایپا ادامه داد: همه بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم سایپا زندگی دارند و منبع درآمدشان فوتبال است. این همه می‌گویند فوتبالیست‌ها پول میلیاردی می‌گیرند. کجا ما چنین پولی می‌گیریم؟ شب عید اعصاب کل تیم ما به خاطر نگرفتن پول قرارداد خیلی ناچیزمان به هم ریخته است. این موضوع برای شرکت سایپا عجیب است و این شرکت با این همه سرمایه برای ورزش نمی‌تواند هزینه ناچیزی انجام بدهد؟ مدیران باشگاه سایپا فقط به ما قول داده اند، اما به هیچ یک از این قول‌ها وفا نکرده اند.

مهرانپور تصریح کرد: می‌گوییم فوتبال ایران حرفه‌ای شده است و به همین دلیل در قراردادهایمان قید شده است درصورتی که بخواهیم به کار دیگری مشغول شویم باشگاه می‌تواند جریمه مان کند، اما اکنون که هیچکس به قولش عمل نمی‌کند باید چه کار کنیم؟ آیا باشگاه سایپا می‌تواند به همان میزان که از ما انتظار نتیجه گیری دارد زندگی مان را هم تامین کند؟ برای نتیجه گیری باید بستر و آرامش را هم فراهم کرد.

او افزود: سایپا، باشگاهی است که مجموعه ورزشی در اختیار دارد، اما امسال برای تمرین کردن پنج بار زمین عوض کردیم. ابتدایی‌ترین امکانات برای یک تیم زمین تمرینی و توپ است، اما باشگاه سایپا از ابتدای فصل نتوانسته یک زمین ثابت در اختیارمان بگذارد. چنین مسائلی دست به دست هم می‌دهد تا تیم به چنین روزی بیفتد.

مهرانپور درباره نقش علی دایی در کنترل شرایط بحرانی تیم سایپا گفت: تاکنون هم علی دایی تیم را حفظ کرده بود و بازیکنان به دلیل احترام به او، باشگاه و ذات فوتبال صدایشان در نمی‌آمد. تمام بازیکنان سایپا جوان هستند و مبلغ قراردادشان پایین است، اما آن‌ها هم زندگی دارند. وقتی بازیکن در تغذیه روزانه اش مانده است چگونه می‌تواند تمرین کند؟ در فوتبال حرفه‌ای همه این مسائل حل شده است، اما در ایران تنها توقعات حرفه‌ای و امکانات زیر صفر است.

مربی تیم سایپا درباره دیدار آتی این تیم با تراکتورسازی اظهار داشت: مجبوریم با این وضعیت مقابل تراکتور بازی کنیم، اما با تمام احترامی که برای تراکتورسازی و چهار تیم دیگر بالای جدول قائل هستم‌باید بگویم اصلی‌ترین دلیل نتیجه گیری آن‌ها وضعیت مالی خوبشان است. در این وضعیت باید هم آن‌ها از تیم‌های دیگر فاصله بگیرند. تیم‌هایی که پول زیادی دارند در بالای جدول قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: ما زیر مجموعه شرکت سایپا هستیم و برای این شرکت زشت است که وضعیت مهم‌ترین تیم ورزشی اش اینگونه باشد. باشگاه سایپا ساختار دارد و نباید وضعیتش با برخی تیم‌های خصوصی که یک تا ۲ سال در فوتبال فعال بودند یکی باشد. انتظار بی جایی هم نداریم و فقط می‌خواهیم آن قرارداد‌های ناچیزی که با ما امضاء شده است عملی شود. بازیکنان سایپا برای افزایش راندمان کارشان انتظار دارند وعده مدیران باشگاه عملی شود. بازیکن که نمی‌تواند با فکر خراب و مدام تمرکز کردن روی مشکلات زندگی اش تمرین کند.

مهرانپور تصریح کرد: ۴۸ ساعت به بازی مان با تراکتورسازی یک جلسه هم تمرین نکرده ایم. آیا از این وضعیت خوشحال هستیم. علی دایی به تنها چیزی که فکر نمی‌کند بحث فنی است. او از جیب خودش کلی به بازیکنان کمک کرده است و باید فکر بلیت، اسکان تیم در هتل، پول توجیبی بازیکن و اینگونه مسائل باشد. این موضوع هم حدی دارد.


بیشتر بخوانید:

تداوم اعتصاب شاگردان علی دایی/ سایپا بدون تمرین به مصاف تراکتورسازی می‌رود؟

الریان ۳ - سایپا ۱/ شکست شاگردان دایی با گل‌های دقیقه آخری قطری‌ها

دایی روی گسل ناکامی/ سایپا در مسیر سقوط ترمز برید


انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم فوتبال سایپا در مورد وضعیت نابسامان این تیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار