المپیاد سالیانه زبان‌های خارجی در بیش از ۱۰ رشته شامل زبان‌های فرانسه، انگلیسی، ترکی استانبولی، چینی، آلمانی، عربی، کره‌ای و فارسی در دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی در جمهوری قزاقستان برگزار شد.

برگزاری المپیاد سالیانه زبان‌های خارجی در قزاقستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، المپیاد سالیانه زبان‌های خارجی در جمهوری قزاقستان برگزار شد.

در این المپیاد دانشجویان بیش از ۱۰ رشته زبان خارجی که در دانشگاه‌های جمهوری قزاقستان تدریس می‌شود شرکت کردند و دانشجویان زبان‌های فرانسه، انگلیسی، ترکی استانبولی، چینی، آلمانی، عربی، کره‌ای و فارسی در این المپیاد در دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی به رقابت پرداختند.

دکتر صفر عبدالله ایران شناس، مدرس زبان فارسی و رئیس هیئت داوران بخش زبان فارسی المپیاد گفت:: دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد با امتحانات داخلی دانشگاه‌ها به این المپیاد راه یافته اند و مواد درسی دستور زبان فارسی، تاریخ ادبیات ایران، فرهنگ و تمدن ایران زمین و آداب و رسوم ایرانیان را امتحان می‌دهند.

زبان فارسی در دو دانشگاه ملی فارابی و دانشگاه روابط بین الملل و زبان‌های خارجی (آبلای خان) قزاقستان با رشته تخصصی زبان و ادبیات فارسی تدریس می‌شود. این المپیاد توسط دانشگاه روابط بین الملل و زبان‌های خارجی قزاقستان (آبلای خان) برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار