عابدینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید بر توازن در سیاست خارجی / تجربه چهل ساله و درسی که باید گرفت

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر توازن در سیاست خارجی تاکید دارد// تجربه چهل ساله باید درسی برای آینده باشد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر توازن در سیاست خارجی و درس گرفتن از تجربه چهل ساله تاکید دارد.


به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ همزمان با جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب در بیانیه ای محورهای اساسی گام دوم انقلاب را در بخش های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تشریح کردند. با انتشار این بیانیه بسیاری از کارشناسان تحلیل ها و راهکارهای عملیاتی شدن  آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در حوزه‌های  مختلف اصول معرفی شده در آن را تبیین کردند. با توجه به اینکه سیاست خارجی یکی از حوزه های مهم در  عرصه تصمیم گیری های کلان کشور است در این بیانیه هم  اصول مهم آن تعریف شده بود٬ در همین راستا گفت‌وگویی  با حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

حسن عابدینی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب در بخش‌های  مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  کشور و توجه این بیانیه به حوزه سیاست خارجی،اظهار کرد:بیانیه رهبر انقلاب را می توانیم منشوری برای آینده انقلاب  اسلامی تلقی کنیم که در حوزه‌های مختلف مطرح شده است  به طوری که چالش‌های چهل سال گذشته  را مد نظر قرار داده و در عین حال چشم انداز آینده را هم ترسیم کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد:راهبردی که مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی ترسیم کردند مبتنی بر  حفظ قدرت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه  دشمنان انقلاب اسلامی  تلاش داشتند تا آن را در درون مرزهای ایران  محصور کنند و موجب شکل گیری حرکت های ضد انقلابی در داخل کشور بشوند،افزود:  واگذاری سفارت رژیم صهیونیستی به فلسطین و تسخیر لانه جاسوسی نمونه های بارزی برای جلوگیری از حرکت های ضد انقلابی  در داخل بوده است و در عین حال می توان گفت که دیوار کشی تل آویو در اطراف سرزمین های اشغالی از ترس نفوذ انقلاب اسلامی انجام شده است.

عابدینی ادامه داد: امروز اندیشه انقلاب اسلامی  در قالب محور مقاومت متبلور شده  و در کشورهایی مانند یمن، سوریه، عراق و لبنان  ظهور بروز پیدا کرده است و تنها به مرزهای کشور ما محدود نمی شود و این موضوع یکی از نکته های مهم در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی است. 

کارشناس مسائل بین الملل گفت: نکته مهم دیگری که در بیانیه رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید شده  مربوط به هوشیاری نسبت به دسیسه‌های دشمن وغافل نشدن از مکر و حیله کشورهای غربی است.

 وی تصریح کرد: بر طبق این بیانیه تهدید،مذاکره و لبخند هر سه در یک  چارچوب  قابل تحلیل هستند که  آن هم دسیسه ای برای براندازی جمهوری اسلامی ایران است.

عابدینی خاطرنشان کرد:ایران باید  نسبت به تهدیدات آینده که با هویت انقلاب اسلامی معارضه دارند  مقابله کند زیرا این امر یک موضوع  جدی است و باید نسبت به آن  حساسیت زیادی به خرج داد.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجه در این بیانیه مربوط به درس گرفتن از گذشته برای آینده است، نقض عهدی که قدرت های غربی به ویژه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام داده اند در چهل سال گذشته نشان داده است که این قدرت ها همواره سر ستیز با انقلاب اسلامی  را دارند  تا از  هر ابزاری  برای صدمه به کشور استفاده کنند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه روابط خارجی ایران در گام دوم انقلاب تنها نباید به چند کشور خاص محدود شود،اظهار کرد: نکته دیگر در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب مربوط به توازن در سیاست خارجی است و ایشان  در بخش های مختلف به این موضوع اشاره داشتند که نباید روابط ما صرفا به کشورهای غربی  خلاصه شود و باید با تمام جهان روابط متوازنی  داشته باشیم.

  عابدینی در پایان تاکید کرد: بر اساس این بیانیه به دلیل سابقه بد عهدی کشورهای غربی لازم است   تعامل  کم تری با آنها داشته باشیم و هیچگاه حجم روابط با اروپایی‌ها  نباید بیشتر از سایر دنیا باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار