سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی:

گردش مالی نمایشگاهی کشور ۲۵۰۰ میلیارد تومان است

حسین‌زاده گفت: گردش مالی نمایشگاه بین‌المللی تهران بیش از هزار میلیارد تومان است و گردش مالی در صنعت نمایشگاهی کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

گردش مالی نمایشگاهی کشور ۲۵۰۰ میلیارد تومان استبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن حسین‌زاده، سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در حاشیه دومین نمایشگاه و کنفرانس صنعت نمایشگاهی در جمع خبرنگاران گفت: امروز دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نمایشگاه در کشور آغاز به کار کرد که توانمندی‌های صنعت نمایشگاهی را در محل نمایشگاه بین‌المللی عرضه می‌کنند.

حسین‌زاده افزود: صنعت نمایشگاهی یکی از پنجره‌ها و صنایع مهم در بحث صادرات کشور است. برای تضمین صادرات و ارتباطات تجاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها، این است که کالا‌های ایرانی بتواند در آن کشور‌ها عرضه شود و ایجاد نمایشگا‌ه‌های داخلی و خارجی تسهیل‌کننده فرآیند صادرات خواهد بود.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تصریح کرد: در صنعت نمایشگاهی رشته‌های متعددی فعال هستند؛ غرفه‌داران، مجریان، بازاریابان و سایت‌داران از جمله بخش‌هایی هستند که در صنعت نمایشگاهی کشور حضور دارند.


بیشتر بخوانید: صنعت نمایشگاهی ابزار‌ی برای توسعه و مبادلات تجاری 


وی اظهار کرد: سالانه بیش از هزار میلیارد تومان گردش مالی در سایت نمایشگاه بین‌المللی تهران وجود دارد و گردش مالی در صنعت نمایشگاهی کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. ۵۵۰ رویداد نمایشگاهی و ۳۲ سایت رسمی در کشور وجود دارد و انتظار داریم که تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی در استان‌ها و تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود.

حسین زاده ادامه داد: یارانه ۵۰ درصدی به تولیدکنندگان و متخصصان ارائه می‌شود تا در نمایشگاه حضور داشته باشند. توسعه صادرات به کشور‌های منطقه و برگزاری نمایشگاه در منطقه از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار شرکت سهامی نمایشگاه‌ها قرار دارد. دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی با ۵۹ شرکت فعال در حوزه صنعت و سایت نمایشگاهی برگزار شده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی همراه است.

سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی در خصوص ارز نیمایی برای شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه‌ها گفت: برای تشویق حضور شرکت‌های خارجی گمرک مستقر در نمایشگاه بین‌المللی ایجاد خواهد شد تا ترخیص کالا‌های خارجی از گمرکی که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقر خواهد بود، انجام شود.

وی گفت: با وجود محدودیت‌های تحریمی استقبال مناسبی از سوی شرکت‌های خارجی انجام می‌شود و در کنفرانسی که شنبه آینده در حاشیه نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار می‌شود، بحث جذب سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی و انجام تفاهم‌نامه با کشور‌های خارجی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار