پیام رئیس رسانه ملی برای پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت سازمان صداوسیما

رئیس رسانه ملی برای اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت سازمان صداوسیما پیامی‌ صادر کرد.

پیام رئیس رسانه ملی برای پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت سازمان صداوسیمابه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان صداوسیما برای اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت سازمان صداوسیما پیامی‌به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«انّ هذا القرآن یهدی للّتی هی اقوم و یبشّر المؤمنین الّذین یعملون الصّالحات انّ لهم اجراً کبیرا»ً

انسان امروز با وجود درنوردیدن گردنه‌ها و مرزهای علم و دانش و پیشرفت در حوزه‌های مادّی و دنیوی، گرفتار تنگناها و کمبودهایی است که حسّی از تزلزل و سرگردانی را با زندگی‌اش درآمیخته و آرامش روحی او را با تهدید مواجه ساخته است. از این روست که آفات و آثار سوء این تمدّن به ظاهر آراسته، روز به ‌روز در زندگی انسان‌ها بیش‌تر بروز و ظهور یافته و موالیدی چون فساد و انحراف از مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی از درون آن سر برآورده‌اند.

در این میانه و میدان، امّا طریق رستگاری روشن و صراط نجات، مبرهن است و در آیات کریمه آسمانی‌ترین کلام به آن چنین بشارت داده شده است که: «این قرآن، انسان را به استوارترین راه‌ها هدایت و راهنمایی می‌کند و به مؤمنانی که بر عمل نیک همّت می‌گمارند، نوید می‌دهد که پاداش بزرگی در انتظار آنان است»؛ آن‌ها که در هیاهوی زندگی و هزارتوی تعلقات مادّی، ذکر پروردگار هماره سرلوحه حرکت و همّتشان است و به‌روشنی دریافته‌اند که: کلام الهی، شفا و رحمت و آرامش دهنده قلب‌هاست.

آری، قرآن کریم نوری پایدار است که انسان را به افق سعادت و رستگاری رهنمون می‌سازد و بصیرت و آگاهی او را فزونی می‌بخشد و خوشا به‌حال آنان که در لحظه‌ لحظه زندگی از ترنّم و نفحه حیات‌بخش کلام خدا بهره‌مندند و به ریسمان محکم قرآن و عترت چنگ زده‌اند تا در پناه این حریم امن، از امواج گمراهی و انحراف رهایی یابند.

یکی از برکات و ثمرات سازنده انقلاب اسلامی، نیل جامعه و به‌ویژه نسل نوجوان و جوان به معارف و آموزه‌های قرآنی است که زمینه‌ انس و و الفت بیش‌تر مردم با کلام الهی و همچنین تربیت قاریان و حافظان قرآن را فراهم آورده است. رسانه ملّی نیز مفتخر به داشتن حافظان و قاریانی است که امسال در جوار آستان مقدّس امام هشتم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) حضور یافته و در پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملّی شرکت کرده‌اند؛ حرکت و حضور پرفروغی که با برنامه‌ریزی هدفمند می‌تواند نویدبخش تداوم و گسترش این حرکت ارزشمند و تسرّی آن به حوزه پیام و تولیدات رسانه ملّی باشد.

در پایان، ضمن ارج نهادن به این حرکت ارزشمند و سپاس از شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات، از پروردگار تعالی توفیق تمسّک به «قرآن و عترت» و بهره‌مندی از این دو گنجینه عظیم و ارزشمند را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار