نخستین همایش ملی بومی سازی تحقیقات در توسعه علمی کشور به همت دانشگاه علامه محدث نوری در مجتمع بانک شهر ‏ایزدشهر ‏برگزار شد. ‏

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن نژاد خیرالله دبیر همایش ملی بومی سازی تحقیقات گفت: از  ۶۰۰ ‏مقاله ارسالی به این  همایش ۴۶۰ مقاله برتر انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها و اساتید برتر  از این همایش حمایت کرده اند، افزود: قرار است خروجی این همایش ‏در قالب کتابی مدون ارائه شود و مقاله‌های برتر در سایت‌های سیویلیکا و ‏IC‏ قرار خواهد گرفت.

ایرج اعتصام عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: اگر دستاورد‌های همایشی گسترش پیدا نکند، تاثیر گذار نخواهد ‏بود.

وی افزود: در حال حاضر مساله بومی سازی بسیار ‏مهم ‏است و در گذشته از تجارب دیگران استفاده می‌کردیم و تجارب خود را ارائه ندادیم. ‏

میر محمد صادقی استاد دانشگاه شهید بهشتی نیز با بیان اینکه ما از لحاظ رتبه علمی در جهان در جایگاه خوبی قرار داریم، افزود: ‏اما ‏توسعه باید مبتنی بر تحقیقات باشد و اگر ما تحقیقات سایر کشور‌ها را استفاده کنیم دچار مشکل خواهیم شد، زیرا شرایط هر کشور ‏با ‏سایر کشور‌ها متفاوت است. ‏

وی گفت: جرایم اقتصادی، معضل روز به شمار می‌رود که بخشی از آن ناشی از خلاء‌های ‏اقتصادی ‏است و برخی از موارد به دلیل عدم پیگرد درست ادارات نظارتی است.

تمندانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه محدث نوری هم در این همایش گفت: هدف دانشگاه ترویج علم ‏میان ‏دانشجویان است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ مقاله از ۱۰ ‏استان کشور ‏دریافت شد، ‏ افزود: باید بتوانیم علوم حاضر را بومی سازی کنیم تا به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ م

برگزاری نخستین همایش ملی بومی سازی تحقیقات در توسعه علمی کشور در ایزدشهر

برچسب ها: اخبار علمی ، کنکور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار