توزیع ۲۰۰ بسته حمایتی و تحصیلی در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از توزیع ۲۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان خبرداد.

توزیع ۲۰۰ بسته حمایتی و تحصیلی در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر با اعلام این خبر اظهار داشت: با جلب مشارکت خیرین حامی دانش آموزان استثنایی در اقدامی انسانی و فرهنگی، بسته‌های حمایتی وآموزشی شامل وجه نقد، پوشاک، لوازم التحریر، ارزاق با اولویت دانش آموزان یتیم وکم بضاعت در بیش از ۴۰ مدرسه با نیاز ویژه استان توزیع شد.

وی افزود: در راستای تشویق دانش آموزان به فراگیری دانش و جبران کاستی‌های تحصیلی و رفع نیاز‌ها واحتیاجات آنان بسته‌های تشویقی علاوه بر بسته‌های حمایتی در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان توزیع می‌گردد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل به خصوص در مناطق کم‌تر برخوردار وضعیت اقتصادی خانواده هاست که قادر به تأمین بسیاری از نیاز‌های اساسی آموزشی و تحصیلی فرزندان خود نیستند که این مهم از لحاظ جسمی وروانی فشار مضاعفی بر دانش آموز وارد کرده انگیزه تحصیلی وی را پایین آورده ودر نهایت منجر به ترک تحصیل می‌گردد که این آمار با توجه به شرایط خاص دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بالاتر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۳۸۱ دانش آموز با نیاز ویژه در ۶۹ مدرسه ویژه مستقل وضمیمه شهری و ۱۹ مدرسه ویژه ضمیمه روستایی وبیش از ۶ هزار دانش آموز به صورت تلفیقی فراگیردر مدارس عادی استان مشغول به تحصیل می‌باشند که اکثر آنان به دلیل توان پایین مالی خانواده‌ها حتی در تأمین هزینه سرویس ایاب وذهاب با مشکل روبه رو هستند.

انتهای پیام/ع

توزیع ۲۰۰ بسته حمایتی و تحصیلی در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.