ریشه کن شدن فلج اطفال در خراسان جنوبی

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری وزارت بهداشت گفت:نزدیک به ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال در خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی قرار می‌گیرند.

زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:نزدیک به ۲۲ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۵ سال در خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی قرار می‌گیرند.

وی افزود:صرف نظر از واکسیناسیون معمولی که بچه‌ ها دارند با مراجعه‌ منزل به منزل تیم‌های بهداشتی یک نوبت واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می‌کنند که حداکثر ایمنی را ایجاد می‌کند.

زهرایی گفت: نوبت دوم عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از ۴ اسفند ماه در جنوب شرق کشور آغاز شده و در خراسان جنوبی نیز ۴ شهرستان به صورت منزل به منزل این عملیات را انجام می‌دهند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همزمان با سایر مناطق جنوبی کشور انجام این عملیات موجب شده که ما سال ها در کشورمان هیچ موردی از بیماری فلج اطفال نداشته باشیم.

وی گفت:  خراسان جنوبی نیز در زمینه‌ مقابله با بیماری فلج اطفال نقش ارزشمندی دارد به دلیل اینکه استان مرزی است و همجوار با افغانستان  و همچنان این بیماری در افغانستان وجود دارد.

زهرایی افزود: خوشبختانه قوت اجرای برنامه‌های واکسیناسیون در خراسان جنوبی موجب شده هیچ موردی از بیماری را در این استان نداشته باشیم و این استان نیز چون سایر استان‌های کشور از جهت بیماری فلج اطفال پاک است.

انتهای پیام/غ

نوبت دوم عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از ۴ اسفند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار