دبیر انجمن داروسازان ایران مطرح کرد؛

آخرین وضعیت مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها/ دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵۰۰ میلیون یوروی دارو را در بخش‌های دیگر هزینه کردند

سجادی گفت: ۵۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ارزی به دست صنعت داروسازی نرسید و در سایر بخش‌ها هزینه شد.

آخرین وضعیت مطالبات داروسازان/ دانشگاه‌های علوم پزشکی ۵۰۰ میلیون یوروی دارو را در بخش‌های دیگر هزینه کردندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در نشست خبری انجمن داروسازان با اشاره به آخرین وضعیت پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها اظهار کرد: پرداختی سازمان بیمه سلامت به داروخانه‌ها به طور متوسط مربوط به شهریور ماه و آخرین پرداختی سازمان بیمه تأمین اجتماعی مربوط به مرداد ماه است که در این بین بیمه نیرو‌های مسلح مطالبات آبان ماه را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در پایان سال هستیم و نوسانات نرخ ارز وجود دارد، نگران تأمین دارو‌های اساسی بیماران به دلیل شرایط بد اقتصادی داروخانه‌ها هستیم.

اولتیماتوم داروسازان به بیمه‌ها

دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به اولتیماتوم داروسازان به بیمه‌ها گفت: در قدم اول ۱۵ اسفند ماه به دفاتر تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنیم و بیمه‌ها باید تا این زمان مطالبات آذر ماه را پرداخت کنند.

سجادی به تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اظهار کرد: از ۵۰۰ میلیون یورو صندوق توسعه ملی ۱۰۰۰ میلیارد در حوزه دارو به دانشگاه‌ها اختصاص یافت و با وجود اینکه این رقم نشان‌دار شده بود، اما دانشگاه‌ها این رقم را در بخش‌های غیردارویی هزینه کردند و شاهد انحراف آن بوده‌ایم و این پول به دست صنعت داروسازی نرسید.

اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

وی به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: داروسازان با اجرای نسخه الکترونیک و نظام ارجاع مخالفتی ندارند و آماده هستیم این طرح را در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و نظارت‌های لازم اجرایی کنیم، البته باید جایگاه داروسازان و داروخانه‌ها در این طرح مشخص شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: مجریان طرح نسخه الکترونیک باید هزینه‌های آن را در نظر بگیرند؛ متأسفانه در فارس و مازندران با وجود اینکه پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرایی شده است، اما همکاران ما با تأخیر ۶ تا ۷ ماهه در پرداخت مطالبات مواجه هستند و در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

داروسازان در راهروهای دادگاه‌ها

در ادامه خیری مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: و ضعیت اقتصادی‌ناهنجار شده و مشکلات داروخانه‌ها زیاد است و پرداختی‌های بیمه‌ها به داروخانه‌ها در شرایطی قرار دارد که تعدادی از داروسازان به دلیل چک‌های که  نتوانسته‌اند پاس کنند، در دادگاه‌ها رفت و آمد می‌کنند همچنین در برخی استان‌ها نوع قرارداد بیمه‌ها با داروخانه‌ها تغییر پیدا کرده است و به عنوان مثال در یک استان بیمه سلامت برای مبلغ بیمه داروخانه سقف تعیین کرده است.

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: طبق قانون بیمه‌ها باید ۶۰ درصد مطالبات را بلافاصله بعد از تحویل اسناد پرداخت کنند و مابقی را دو ماه بعد بپردازد همچنین طبق رأی دیوان عدالت اداری اگر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات تأخیر داشته باشند باید دیرکرد را هم به داروخانه‌ها، اما داروسازان با وچود این رای به جای شکایت تعامل را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار