در کنگره بین‌المللی سلامت کشور مطرح شد؛

گردشگری سلامت، راهی برای اشتغال‌زایی/ بیمه و بانک‌ها باید از اشتغال‌زایی جوانان حمایت کنند

رئیس شورای سیاست گذاری توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی گفت: باید برای اشتغال جوانان کار‌هایی مفید انجام دهیم و گردشگری سلامت، راهی برای اشتغال‌زایی است.

گردشگری سلامت، راهی برای اشتغال‌زایی/ بیمه و بانک‌ها باید از اشتغال‌زایی جوانان حمایت کنندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، زنگویی دبیر کنگره بین المللی سلامت کشور در نشست خبری این کنگره که امروز برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله کنگره بین المللی سلامت کشور با هدف توسعه سلامت در تهران توسط مرکز مدیریت سلامت کشور برگزار می‌شود و امیدوارم در سال آینده حمایت ارگان‌های مختلف را در برگزاری این کنگره داشته باشیم.

وی ادامه داد: کنگره سلامت کشور از ۱۷ الی ۱۹ مهر ۱۳۹۸ برگزار می‌شود؛ در حوزه سلامت، خدمات مختص کلیه کشور‌های اسلامی است و سعی می‌کنیم جزو فعالان این حوزه باشیم؛ دور اول تا سوم این نشست با ریاست آقای ولایتی در تهران برگزار شد، از مجموعه بیمارستان‌ها و کلینیک ها، فعالان حوزه طب سنتی، مدیران تولید دارو و تجهیزات پزشکی، فعالان حوزه سلامت و گردشگری و استارت‌ها شرکت خواهند کرد.

زنگویی تشریح کرد: در موضوع استارتاپ برنامه جدی تری داریم، در حوزه مجلس برنامه خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم از استارتاپ‌ها حمایت کنیم و به کشور‌های دیگر آن را توزیع کنیم، معرفی پنج برند برتر حوزه سلامت خواهیم داشت، ۲۰۰ مهمان خارجی خواهیم داشت.

دبیر کنگره بین المللی سلامت کشور افزود: در طول سال تعاملاتی خواهیم داشت تا فرصت حضور در کشور‌های دیگر را داشته باشیم.

در زمینه گردشگر‌ی‌ها خود را محدود نکردیم

در ادامه مراسم افشاریان رئیس مرکز توسعه گردشگری کشور اظهار کرد: چند سال پیش وقتی اولین همایش برگزار می‌شد ما دست تنها بودیم، اما امروزه به لطف خدا از طرف دیگر ارگان‌ها حمایت می‌شویم؛ در زمینه گردشگر‌ی‌ها خود را محدود نکردیم و سعی کردیم در این زمینه از استارتاپ‌ها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: امسال نشست در مهرماه است و تفاوت‌هایی با نشست قبلی دارد؛ علاوه بر موضوع همایش و نشست، ارتباطات چند جانبه مطرح خواهد شد، مخاطب‌ها زیاد هستند، ما غیر از برگزاری این نشست حضور فعالی را در کشور‌های داریم که بتوانیم ارتباطات را وسیع کنیم.

در ادامه مراسم کریمی رئیس شورای سیاست گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی اظهار کرد: در چند سال گذشته در مرکز سیاست گذاری کشور اتفاقات خوبی رخ داده است و توسعه این سیاست گذاری انجام شد؛ فرصتی که برای ایران فراهم شده و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و برای اشتغال جوانان کار‌های مفیدی انجام دهیم چرا که اشتغال زایی زیادی دارد، حمایت این کار برای جوانان مفید است و پارسال استارت آپ نداشتیم و امسال آن را داریم و به شخصه به جد پیگیر این کار هستم.

گردشگری سلامت باید منفعت اقتصادی داشته باشند

وی ادامه داد: کاری می‌کنیم گردشگری سلامت منفعت اقتصادی داشته باشد و اگر اشکالاتی دارد آن را رفع کنیم؛ مشکلی در کشور داریم که بیمه و بانک‌ها است که نتوانستند ما را یاری کنند، جوانان ما متوجه نیستند برخی شغل‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را یافت و اشتغال زایی کرد.

کریمی افزود: استارتاپ‌ها، سرمایه گذاری موضوعات مهمی است که باید پیگیری شود، بازوی گردشگری سلامت آژانس‌های هوایی هستند، امسال در گردشگری ارزان کار‌هایی انجام دادیم و امیدوارم بتوانیم این حوزه را به خوبی پیش ببریم.

کریمی افزود: ما به شدت معتقدیم که در چند ساله آینده حوزه استارتاپ‌ها با حوزه سنتی رقابت سختی خواهد داشت، درحوزه فناوری باید کار‌هایی انجام دهیم.

در ادامه مراسم الفت نسب مدیر کسب و کار‌های مجازی گفت: ما تقریبا نزدیک به ۵۰ هزار کسب و کار آنلاین داریم و حدود هزارتا کسب و کار رسمی در کشور کار می‌کنند؛ سفر‌های آنلاین داریم و ظرفیت کسب و کار آنلاین ظرفیت خوبی دارد، اما متاسفانه در حوزه استارتاپ همکاری خوبی نداشتیم و می‌توانستیم آن‌ها را جدی از بگیریم، امیدوارم به عنوان پیش رویداد بتوانیم استارتاپ‌ها را تقویت کنیم و ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ استارتاپ را در حوزه سلامت شناسایی کردیم و امیدوارم با همکاری وزارت بهداشت بتوانیم این استارتاپ‌ها را افزایش دهیم و اگر بتوانیم دغدغه‌ها را رفع کنیم می‌توانیم در این حوزه قوی شویم، ۱۲۰ هزار خورده در حوزه سلامت داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار