دهقان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظریف مدت‌هاست که با رئیس جمهور اختلاف دارد/ استعفای ظریف به نفع دولت و ملت نیست

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ظریف مدت‌هاست که با روحانی دچار اختلاف شده و اشتباهاتش نباید منجر به استعفا شود.

ظریف مدت‌هاست که با رئیس جمهور اختلاف دارد/ استعفای ظریف به نفع دولت و ملت نیستمحمد دهقان نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: ظریف به دلیل اشتباهات استراتژیکی که در طی شش سال گذشته مرتکب شده احساس می‌کند که به یک بن بست سیاسی رسیده است.

وی افزود: وی بسیار خوشبین بود که می‌تواند ارتباط ایران را با اروپا و آمریکا تقویت کند، به عبارت دیگر همه ظرفیت‌های خود و دستگاه دیپلماسی خود را صرف اروپا و آمریکا کرد و کمترین وقت و انرژی را به حفظ روابط ایران با کشور‌هایی که چهل سال است با آنها روابط سنتی داریم معطوف کرد.

دهقان ادامه داد: اگر ظریف یک دهم وقت خود را، وقتی که برای مصالحه با اروپا و آمریکا صرف کرد، صرف کشور‌های همسایه‌ای مانند چین و هند می‌کرد اینقدر در روابط ما با همسایگانمان مشکل به وجود نمی‌آمد و چالش‌های کنونی را نداشتیم.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: ما مخالف ارتباط و مذاکره با اروپا و آمریکا نبودیم، اما به شدت نسبت به رفتار ظریف و دستگاه دیپلماسی که پل‌های پشت سر ما را خراب کردند و روابط ایران را کشور‌های هم پیمان دچار سردی و انجماد ساخت، معترضیم و از آقای ظریف سوال داریم.

وی افزود: ایران مدت‌ها در چین و هند سفیر نداشت و بعد از آن نیز سفرای ضعیفی در این کشور‌ها منصوب شدند، اکنون نیز ظریف احساس استیصال می‌کند و به گفته خودش کانال مالی اروپا نیز ارزشی ندارد.

دهقان ادامه داد: به نظر می‌رسد که ظریف مدت‌هاست که با رئیس جمهور دچار اختلاف شده و معتقدم که اشتباهات ظریف نباید منجر به استعفای او شود، چراکه هنر یک دیپلمات در این است که اشتباهات خود را جبران کند نه اینکه تا دچار ناامیدی شود و خود را از میدان پاسخگویی خارج کرده و مردم و تیم همراه خود را تنها بگذارد لذا این امر مردانگی سیاسی نیست.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: ظریف باید شهامت داشته باشد و اشتباهات خود را برای مردم بازگو کرده و راهی برای اصلاح آن بیابد به نحوی که در دو سال باقی مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم راه جدیدی در برابر دستگاه دیپلماسی قرار دهد.

وی گفت: ظریف باید بداند که برای کشور بن بستی وجود ندارد، چرا که راه همیشه برای ملت ما باز بوده و این وظیفه دستگاه دیپلماسی است که راه را برای کشور باز کند.

دهقان اظهار کرد: استعفای ظریف نه به نفع دولت است و نه به نفع ملت و اگر وزیر امور خارجه از میدان پاسخگویی فرار کند تاریخ نسبت به او قضاوت خوبی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
من هم با نظر آقای دهقان موافقم ظریف باید در پست خود باقی بماند و اوضاع کنونی رو بهبود بخشد هیچکس به غیر از ظریف نمیتواند نقاط ضعف موجود رو از بین ببرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
نقاط ضعف یانقاط کورتحریم روبا پالومووFATFو..؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
ظریف اشتباهی نکرده
آخرین اخبار