یک روزنامه ژاپنی گزارش داد؛

توکیو تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را همچنان حفظ می‌کند

یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد دولت این کشور تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را به منظور پیشگیری از برخی شرایط احتمالی لغو نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه ژاپنی «ماینیشی شیمبون» به نقل از یک منبع آگاه نوشت: دولت ژاپن با انتشار بیانیه‌ای به دولت آمریکا گفته است تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را به منظور پیشگیری از برخی شرایط احتمالی لغو نخواهد کرد حتی اگر واشنگتن پس از برگزاری دومین نشست (با پیونگ‌یانگ)، تصمیم بگیرد از شدت اقدامات محدودکننده و تحریم‌ها علیه این کشور بکاهد.

این روزنامه در گزارش خود به نقل از یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود، آورده است: «هیچ تضمینی وجود ندارد که کره شمالی اقدامات موثری برای غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره انجام دهد حتی اگر سران دو کشور آمریکا و کره شمالی در دومین دیدار خود به توافقی دست یابند. به همین خاطر، مقامات عالی رتبه ژاپنی به آمریکا اطلاع داده اند که هنوز زود است تا پیشنهاد همکاری‌های اقتصادی داده شود و کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی ارسال شود. علاوه بر این، توکیو می‌خواهد تحریم‌ها را به عنوان یک کارت مذاکره برای موضوع ژاپنی‌های ربوده شده در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ حفظ کند.»

پیش از این نیز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود واشنگتن تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ را حفظ خواهد کرد تا زمانی که مطمئن شود تهدید هسته‌ای از سوی کره شمالی وجود ندارد.

سران واشنگتن و پیونگ یانگ قرار است در روز‌های ۲۷ و ۲۸ فوریه در هانوی، پایتخت ویتنام، با هم دیدار کنند تا در خصوص غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره و عدم تکثیر تسلیحات هسته‌ای در این منطقه مذاکره کنند.

شایان ذکر است، سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن پس از کش و قوس‌های فراوان در سنگاپور برای نخستین بار دیدار و گفتگو کردند. رهبر کره شمالی در دیدار ماه ژوئن خود با رئیس جمهور آمریکا متعهد شد در صورت اجرای وعده‌های واشنگتن مبنی بر لغو تحریم‌ها، برنامه‌های هسته‌ای خود را متوقف کند. این در حالی بود که مذاکرات آن‌ها پس از دیدار مایک پمپئو و کیم یونگ چول، نماینده ویژه کره شمالی در ماه نوامبر به نتیجه نرسید. دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در حالی برگزار شد که پیش‌تر دولت آمریکا اعلام کرده بود هرگز کره شمالیِ دارای سلاح هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار