معاون علمی رئیس جمهور:

اقتصاد دانش بنیان با پول ساخته نمی‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اقتصاد دانش بنیان با پول ساخته نمی‌شود و برای تحقق، نیازمند خواست همه و عزم مسئولان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان قزوین با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان نیازمند خواست همه و عزم مسئولان است، گفت: قزوین قابلیت‌های زیادی برای توسعه دارد که وجود بیش از ١٩٠ هزار دانشجو، از آن جمله است.

 ستاری افزود: وجود این تعداد دانشجو باید در توسعه استان، نمود عینی داشته باشد.

رئیس بنیاد علمی نخبگان اضافه کرد: نیروی انسانی خلاق که نوآورانه، ایده تولید می‌کنند، اساس شرکت‌های دانش بنیان هستند و دانشگاه‌ها باید در زمینه تربیت این گونه افراد تلاش کنند.

وی گفت: کارآفرینی و و درآمدزایی باید در اولویت دانشگاه‌ها باشد تا گرهی از کار مردم باز کند.

ستاری همچنین گفت: برای راه اندازی صندوق پژوهش فناوری استان همکاری می‌کنیم تا با کمک ٣٠ درصدی بخش خصوصی، تسهیلات در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان هم در این جلسه گفت: بخش عمده‌ای از تولیدات حوزه فناوری به بازار نمی‌رسد و در این حوزه باید تجاری سازی مدنظر قرار گیرد.

گرجی افزود: ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید در اولویت باشد و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت هستند.

وی اضافه کرد: محصولات دانش‌بنیان می‌توانند نیاز جامعه را پاسخ دهند و در حوزه صادرات نیز فعالیت کنند.

راه‌اندازی فضای کار اشتراکی، استقرار یک شتاب دهنده کسب و کار در پارک، ایجاد صندوق نوآوری استان، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان از دیگر مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.

پارک علم و فناوری قزوین دارای ۷ مرکز رشد، ۵۸ واحد دانش‌بنیان و ۳ واحد شتاب دهنده است.

انتهای پیام/ک

نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.