پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای احداث واحد‌های بوم‌گردی در روستا‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به ارائه تسهیلات به واحد‌های بوم‌گردی در استان زنجان گفت : برای احداث این واحد‌ها در روستاها تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با احیای بافت با ارزش و اجرای طرح‌های هادی روستایی با رویکرد گردشگری می‌توان فرصت‌های جدیدی در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی ایجاد نمود که خوشبختانه بنیاد مسکن استان در این راستا گام‌های ویژه‌ای برداشته است.

وی با بیان اینکه، با ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و مرمت بافت‌های با ارزش روستایی در راستای جذب گردشگر، شاهد افزایش تعداد گردشگران در این مناطق خواهیم بود، خاطر نشان کرد: افزایش درآمد، ایجاد فرصت‌های شغلی، توسعه راه‌ها و حفظ مکان‌های قدیمی و تاریخی تنها بخشی از خصوصیت صنعت گردشگری و بوم گردی است که با گسترش آن، بدون شک شاهد توسعه برخی مناطق محروم روستایی خود خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تصریح کرد: این تفاهم نامه با هدف کمک به حفظ جمعیت در روستا‌ها و تقویت زیرساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری منعقد شده است.

صنعتی منفرد گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با ارائه خدمات فنی در زمینه نظارت فنی و تهیه نقشه‌ها توسط تشکیلات نظام فنی روستایی، تهیه نقشه‌های اجرایی در مرمت و مقاوم سازی واحد‌های بوم گردی، پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث این واحد ها، بهسازی و ساماندهی سیمای بافت روستا‌های منتخب و ارائه الگو‌های معماری بومی متناسب با اعتبارات و مطالعات طرح‌های هادی روستایی در مناطق مورد نظر و هدف که مورد تایید کمیته راهبری باشد از محل اعتبارات مصوب استانی و ملی در این طرح مشارکت فعال دارد.

وی تصریح کرد: برای احداث واحد‌های بوم‌گردی در روستا‌های هدف گردشگری ، تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی با سود چهار درصد با بازپرداخت ۶۰ ماهه و علاوه بر آن تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی هم با سود پنج درصد با بازپرداخت ۱۲ ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تسهیلات ویژه‌ای برای احداث واحد‌های بوم‌گردی در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: همچنین برای رونق‌بخشی به این بخش، استانداری نیز در بحث صدور پروانه ساخت این نوع واحد‌ها تسهیلاتی را در نظر گرفته و تحقق این مهم، فضایی مناسب را در گسترش بوم‌گردی روستایی در استان فراهم می‌کند.

صنعتی منفرد در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد درخواست‌های رسیده برای دریافت تسهیلات فوق الذکر به کمیته ۸۶ مورد است و ۴۹ مورد از این تعداد در کمیته مشترک مصوب شده است.

انتهای پیام /ک


اختصاص تسهیلات برای احداث واحد‌های بوم‌گردی در روستا‌ها

برچسب ها: مسکن ، بافت فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.