اتحادیه اروپا استفاده از کیت ایمنی در خودروها را ضروری می‌کند

اتحادیه اروپا درصدد است تا با تصویب قانون جدیدی، تجهیز تمامی خودرو‌‎ها به کیت ایمنی را ظرف سه سال آینده اجباری کند.

اتحادیه اروپا استفاده از کیت ایمنی در خودروها را ضروری می‌کند /دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قانون جدیدی که سیاستمداران اتحادیه اروپا درصدد تصویب آن هستند ظرف سه سال آینده رانندگان خودروهای مختلف در این قاره را ملزم به استفاده از کیت‌های ایمنی برای جلوگیری از تصادفات رانندگی می‌کند.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا درصدد هستند تا با تصویب قوانین این چنینی میزان خسارات مالی و جانی ناشی از تصادفات رانندگی را در محدوده این اتحادیه به شدت کاهش دهند. لذا خودروسازانی که قصد ورود و عرضه خودروهای خود را در اتحادیه اروپا را دارند، الزاما باید از قوانین این منطقه از جهان پیروی کنند و تجهیزات لازم را پیش از عرضه محصولات خود روی آن‌ها تعبیه کنند.

اتحادیه اروپا استفاده از کیت ایمنی در خودروها را ضروری می‌کند /دپویی

کیت ایمنی-Life-Saving Safety Kit در واقع سنسوری است که با ارسال پیام‌های هشدار دهنده به راننده خودرو، پیش از تصادف با عابران پیاده و دوچرخه سواران و حتی خودروهای دیگر از بروز حادثه جلوگیری می‌کند. عملکرد این سنسور به این صورت است که دستگاه با تخمین فاصله ایمنی با عابران پیاده و یا دوچرخه سواران همواره راننده را جهت رعایت فاصله طولی مناسب راهنمایی می‌کند.

این ویژگی در کنار سایر ویژگی‌های ایمنی مانند هشدار  خواب‌آلودگی راننده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رانندگی لذت بخش و بدون حادثه را به رانندگان هدیه می‌دهد. اکثریت کارشناسان ایمنی رانندگی اتفاق نظر دارند این تکنولوژی را در صورت استفاده صحیح می‌تواند نتایج بسیار مثبتی داشته باشد و تا حدود بسیار زیادی ایمنی عابران پیاده و رانندگان را تامین کند.

روزا تان یکی از اعضای ارشد اتحادیه اروپا از کشور لهستان در مورد این قانون گفت: ما تمام تلاش خود را برای افزایش ایمنی شهروندان خود می‌کنیم و با افتخار در صدد تصویب این قانون هستیم. اگر بتوانیم با تصویب این قانون حتی جان یک شهروند اتحادیه اروپا را نجات دهیم کاری بسیار ارزشمند انجام داده‌ایم.


بیشتر بخوانید: هوندا ۵۰ سالگی خود را در استرالیا با مجموعه‌ای طلایی جشن گرفت


انتهای پیام/

قانون جدید تردد خودروها در اتحادیه ضامن حفظ سلامت شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار