جلیلی در دیدار با تولیدکنندگان حوزه نوشت افزار ایرانی-اسلامی:

ترویج نوشت‌افزار ایرانی نمایش تلفیق فرهنگ و ظرفیت عمومی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمعی از فعالان تولیدکننده حوزه نوشت افزار ایرانی-اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ترویج نوشت‌افزار ایرانی نمایش تلفیق فرهنگ و ظرفیت عمومی استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با جمعی از فعالان تولیدکننده حوزه نوشت افزار ایرانی-اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

جلیلی در ابتدای این نشست گفت: قابلیت‌های فرهنگی کشور به علت آنکه مزیت نسبی ما محسوب می‌شود، می‌تواند به کمک اقتصاد نیز بیاید؛ برای مثال صادرات محصولات فرهنگی ما به کشور‌های همسایه نظیر افغانستان، عراق و ... این فرصت را مهیا می‌کند که به علت قرابت فرهنگی با مردم آن کشور‌ها به رقابت با محصولات سایر کشور‌ها بپردازد؛ باید مطالعات در این زمینه‌ها را جدی گرفت و به عنوان سرمایه گذاری به آن نگاه کرد.

وی افزود: ارائه کالا متناسب با فرهنگ محلی و بومی بازار مقصد یک قوت در بازاریابی محسوب می‌شود و این امر محدود به بازار صادراتی نیست بلکه می‌توان بر روی مناسبات فرهنگی شهر‌های گوناگون کشور خودمان در رقابت با کالا‌های وارداتی نیز حساب باز کرد.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی درباره لزوم ابتکار جهت تناسب دادن میان کالا‌های فرهنگی و بازار خاطرنشان کرد: ابتکار در قالب محصولات فرهنگی نظیر نوشت افزار‌ها نیاز به شناخت مناسبات فرهنگی بازار دارد؛ برای مثال ممکن است در میان مردم یک شهر و روستا‌های آن، یک چهره فرهنگی و یا یک مناسبت فرهنگی شاخص باشد؛ میتوان با شناخت این ظرفیت‌ها و ظرافت‌ها به خوبی به بازار آن شهر ورود کرد.

وی اضافه کرد: شناخت جاذبه‌های مثبت فرهنگی در محدوده‌های جغرافیایی هدفمند می‌تواند به تولید محصول هدفمند منجر شده و با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی منتهی به شبکه سازی نیز منجر شود؛ آن وقت خود اهالی شهر‌های مختلف ظرفیت‌های فرهنگی شان را با شما در ارتباط می‌گذارند و می‌توان متناسب با آن به تولید محصول فرهنگی و مشخصا نوشت افزار پرداخت.

جلیلی با اشاره به حجم مالی بازار نوشت افزار کشور تصریح کرد: جذب این بازار در کنار مزایای اقتصادی‌ای که برای تولیدکنندگان خواهد داشت، ظرفیت مهمی برای نشر ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است. در کنار بازار عمومی برای فروش به اقشار مختلف مردم، استفاده از این تولیدات در ارگان‌ها و نهاد‌های حاکمیتی نیز می‌تواند یک ظرفیت مهم در کاهش واردات در این حوزه و اشتغال آفرینی برای جوانان کشور محسوب شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش اظهار داشت: ترویج نوشت افزار ایرانی اگر تبدیل به مدل پیشگام بشود، می‌تواند یک قابلیت جدی از تولید ملی را به منصه ظهور برساند؛ در واقع مدلی می‌شود که می‌توان در آن با اتکا به عناصر فرهنگ بومی و توانمندی‌های مردم، تلفیق فرهنگ و ظرفیت عمومی را نمایش داد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با اشاره به تولیدات خُرد صنعتی در روستا‌ها که در بعضی کشور‌ها انجام می‌گیرد، برخی تولیدات در حوزه نوشت افزار را دارای چنین قابلیتی دانست که می‌توان برای تولید آن از ظرفیت روستا نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار